اسفند
26
1390

دعاهایی که هنگام وضو گرفتن مستحب است

چون خواستی وضو بگیری ابتدا مسواک کن که دو رکعت نماز با مسواک افضل است از هفتاد رکعت نماز بی مسواک.

هنگامی که نگاهت به آب می‌افتد بگو: بِسْمِ اللهِ وَ الْحَمْدُلِلهِ الَّذی جَعَلَ الْمٰاءَ طَهُوراً وَ لَمْ یَجْعَلْهُ نَجِساً. به نام و با یاری خداوند (وضو می‌گیرم) و ستایش از آن خداست که آب را پاک کننده قرار داد و آن را ناپاک قرار نداده است.

موقعی که پیش از وضو دست خود را می‌شویی بگو: اَللّهُمَّ اجْعَلْنی مِنَ التَّوّابِینَ وَ اجْعَلْنی مِنَ الْمُتَطَهِّرین. خداوندا من را از توبه‌کنندگان و پاک‌شدگان قرار بده.

وقت آب در دهان گردانیدن بگو: اَللّهُمَّ لَقِّنِی حُجَّتی یَوْمَ اَلْقاکَ وَ اَطْلِقْ لِسانِی بِذِکْرِکَ. خداوندا دلایل و حجت‌هایم را روزی که با تو ملاقات می‌کنم به من تلقین کن و زبانم را برای ذکر و یادت آزاد گردان.

در وقت استنشاق (آب در بینی کردن) بگو: اَلّلهُمّ لاتُحَرِّمْ عَلَیَّ ریحَ الْجَنَّهِ وَ اجْعَلْنی مِمَّنْ یَشُمُّ ریحَها وَ رَوحَها وَ طیبَها. خداوندا من را از بوی خوش بهشت محروم نساز و من را از استشمام کنندگان آن بوی خوش و باطراوت و پاک قرار بده.

موقع شستن صورت بگو: اَللّهُمَّ بَیِّضْ وَجْهی یَوْمَ تَسْوَدُّ فیهِ الْوُجُوهُ وَ لاتُسَوِّدْ وَجْهی یَوْمَ تَبْیَضُّ فیهِ الْوُجُوه. خداوندا روی من را روزی که صورت‌ها سیاه است نورانی گردان و روزی که روی‌ها نورانی است سیاه نگردان.

در وقت شستن دست راست بگو: اَللّهُمَّ اعْطِنی کِتابِی بِیَمِینی وَ الخُلْدَ فی الجِنانَ بِیَساری وَ حاسِبْنی حِساباً یَسیراً. خداوندا نامه اعمال مرا به دست راستم بسپار و بهشت را در دست چپم قرار بده و اعمال مرا به آسانی حسابرسی کن.

در موقع شستن دست چپ بگو: اَللّهُمَّ لاتُعْطِنی کِتابی بِشِمالی وَ لامِنْ وَراءِ ظَهْری وَ لا تَجْعَلْها مَغْلُولَهً اِلی عُنُقی وَ اَعُوُذُ بِکَ مِنْ مُقَطّعاتِ النّیران. خداوندا نامه اعمال مرا به دست چپم و از پشت سرم به من نده و آن را به گردنم نیاویز و پناه می‌برم به تو از پاره‌های آتش.

وموقع مسح سر بگو: اَللّهُمَّ غَشِّنی بِرَحْمَتِکَ وَ بَرَکاتِکَ وَ عَفْوِکَ. خداوندا سایه‌های رحمت و برکت و بخششت را بر سر ما بگستران.

در وقت مسح پا بگو: اَللّهُمَّ ثَبِّتْنی عَلَی الصِّراطِ یَوْمَ تَزِلُّ فیهِ الْاَقْدامُ وَ اجْعَلْ سَعْیی فی ما یُرْضیکَ عَنّی یا ذَالجَلالِ وَ الاِکْرامِ. خداوندا قدم‌های من را در روی پل صراط در حالی که قدم‌ها لرزان است استوار گردان و تلاشم را در آنچه مورد رضایت توست قرار بده. ای صاحب بزرگی و کرامت.

و چون فارق شدی از وضو می‌گویی: اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ تَمامَ الْوُضُوءِ وَ تَمامَ الصَّلوهِ وِ تِمامَ رِضْوانِکَ وَ الجَنَّهَ. خداوندا از تو تمام وضو و تمام نماز و تمام رضایتت و بهشت را خواستارم.

اَلْحَمْدُللهِ رَبِّ الْعالِمین

مستحب است در پایان وضو تشهد و سوره قدر خوانده شود.

درباره نویسنده: زهرا موذن

۱ دیدگاه + فرستادن دیدگاه

  • ممنونم از نوشته ی زیباتون.

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

فروردین ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« اسفند    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031