اسفند
25
1387

اعمال روز هفدهم ربیع الاول

اعمال روز هفدهم ربیع الاول

این روز روز بسیار شریفیست و از برای آن چند عمل است …

(بیشتر…)

اسفند
24
1387

آیات اسم اعظم

سید اجل سید علیخان شیرازى رضوان الله علیه در کتاب کلم طیب نقل فرموده که اسم اعظم خداى تعالى آن است که …

(بیشتر…)

اسفند
20
1387

تاثیرنماز بر انحرافات جنسی

ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر-سوره مبارکه عنکبوت آیه ۴۵

انحرافات جنسی از دردناک ترین مشکلات بشر در آستانه قرن بیست و یکم است . بررسیهای کینزی در سال ۱۹۴۸ نشان داد که از هر ۱۰۰ مرد آمریکایی ۴ مرد منحصرا همجنس خواه هستند ، یعنی کوچکترین تمایلی به جنس مخالف ندارند !؟! این در حالیست که گروههای پر تعداد دیگری از این ۱۰۰ نفر ، همجنس را بر غیر همجنس ترجیح میدهند یا تفاوتی بین همجنس و غیر همجنس برایشان نیست و یا با این که به غیر همجنس متمایلند ، بطور اتفاقی یا بیش از اتفاقی همجنس بازی نیز می کنند . بدین ترتیب این آمار نشان می دهد ، بیش از ۳/۱ مردان آمریکایی بعد از سالهای بلوغ خود همجنسی بازی کرده اند و حداقل نصف این آمار در مورد زنان آمریکایی نیز ، صادق است.[۱]

تازه این آمار مربوط به زمانی است که تفسیر غلط از نظریات فروید و انحراف از آن ، گسترش چندانی پیدا نکرده بود . بدیهی است پس از گذشت چند دهه باید هم همجنس بازها به جایی رسیده باشند که در پارلمان آمریکا برای خود نماینده داشته باشند و کمیسیون تشکیل دهند .
جالب اینجاست که برخی منابع علمی روانپزشکی ، حتی این تمایل را در برخی کاملا بهنجار و در افراد طبیعی با شخصیت پایدار و عاری از هر گونه نشان روانی و با انطباق خوب از نظر اجتماعی توصیف کرده اند![۲] با این اوصاف اگر همجنس بازی و لواط انحراف جنسی نیست ، می توان حدس زد ، که انحرافات جنسی در قاموس غرب دیگر چه واویلایی است !؟!

بچه بازی ، نمایش اعضای جنسی ، سادیسم و مازوخیسم جنسی ، مبدل پوشی ، خود ارضایی ، نظر بازی ،حیوان دوستی ، مرده دوستی و نمونه های بسیار متعدد دیگری که قداست قلم مانع از توصیف آنهاست ، همگی نمونه هایی از مهار گسیختگی و سقوط فاجعه آمیز غرب در قهقرای فساد جنسی و فحشاء به شمار می آیند .

بدین ترتیب انحرافات جنسی صرفنظر از مشکلات اجتماعی ، فرهنگی ، خانوادگی و .. که ایجاد می کنند تنها در بعد پزشکی و آن هم جدای از نتایجی که در بروز بیماریهای جسمی ماند بیماریهای مقاربتی بر جای می گذارند ، به خودی خود ، از بزرگترین مشکلات پزشکی بشر امروز به حساب می آیند. این در حالیست که در جوامع اسلامی ، قرنهاست که نماز فعالانه و مقتدرانه بسان یک منجی از هر حیث قابل اطمینان ، دامان مدد جویندگان از خویش را از هر گونه فحشاء و انحراف جنسی پاک و مصون داشته است .

آیین اسلام با ترغیب هایی متعدد به امر ازدواج و بخصوص با وضع قانون مقدس ودرخشان ازدواج موقت ( که با وجود آنکه از موارد اساسی اختلاف شیعه و سنی است ، درکشور شیعه مذهب ما نیز بسان ممالک اهل سنت به فراموشی محض سپرده شده است ) از هر جهت انسان را برای ارضای غریزه نیرومند جنسی ، از طریق مشروع راهنمائی می کند . آیات متعدد سوره های نور ، احزاب ، بقره . نساء و ..

بهترین گواه برای این موضوع است . اما علاوه بر تحریک همه جانبه اسلام برای ازدواج و حتی سهل نمودن آن مثلا با وضع قانون متعه ( برای ریشه کن کردن موانع اقتصادی ازدواج ) و علاوه بر مجازاتهای سختی که برای منحرفین جنسی در نظر گرفته شده است ، سایر قانونهای اسلامی به گونه ای ارایه شده اند که چنانچه حتی شخص بدلایلی از ازدواج باز ماند ، هرگز به فساد و انحراف آلوده نشود و در رأس این قانونها ، فریضه نورانی “ نماز ” است.[۳] نمازگزار با امداد از “ نماز ” توانایی کنترل غرایز خود را افزونی می بخشد و آتش سوزاننده و پر لهیب فحشاء را که چه بسا ممکن است به انحراف جنسی بیانجامد به آب عفاف ، سرچشمه گرفته از “ نماز ” خاموش می کند.

 


[۱] ترجمه سیناپس روانپزشکی کاپلان ـ سادوک ـ جلد سوم ـ ص ۷۲

[۲] روانپزشکی لیفودریس ـ مقاله اختلالهای جنسی ـ ترجمه دکتر لون داویدیان ـ ص ۳۱۳

[۳] برای شرح بیشتر رجوع شود به نکته پانزدهم از این مجموعه مقالات ، با عنوان “ تاثیر نماز بر بیماری مقاربتی ”

اسفند
19
1387

ایرانیان در قرآن

ایرانیان در قرآن


با نگاهی به تاریخ پُرفراز و نشیب ایران درخواهیم یافت که ایرانیان همواره برای پیشبرد اهداف ایین مقدّس اسلام کوشیده اند …

(بیشتر…)

اسفند
17
1387

حضرت نوح (ع)

حضرت نوح (ع) – سوره الاعراف آیه ۶۰

ما نوح را به سوى [جامعه و] مردمش فرستادیم…

(بیشتر…)

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031