اردیبهشت
18
1394

نمازهای ایام هفته

نماز روز شنبه:سیّد ابن طاووس از حضرت عسگرى علیه السّلام روایت کرده:آن حضرت فرمود:در کتابهاى پدرانم خواندم که هرکه در روز شنبه چهار رکعت نماز بجا اورد و در هر رکعتى سوره‏هاى حمد و قل هو اللّه و ایه الکرسى را بخواند،خدا او را در درجه پیامبران و شهدا و صالحان بنویسد که نیکو رفیقانى هستند.

 

نماز روز یکشنبه:و نیز از آن حضرت روایت شده:هر که روز یکشنبه چهار رکعت‏ نماز بجاى آورد و در هر رکعت سوره حمد و تبارک بخواند،حق تعالى او را در بهشت جا دهد،هر جاى آن‏که بخواهد.

 

نماز روز دوشنبه: و نیز فرمود:هرکه روز دوشنبه ده رکعت نماز بجا آورد و در هر رکعت سوره حمد و ده مرتبه سوره توحید را بخواند،حق تعالى در قیامت براى او نورى قرار دهد،که موقف را روشنایى بخشد تا در آن روز همه بندگان خدا بر او غبطه برند.

 

نماز روز سه‏ شنبه:و نیز از آن حضرت روایت‏ شده:هرکه روز سه‏ شنبه شش رکعت نماز بخواند و در هر رکعت پس از سوره حمد آیه امن الرّسول را تا آخر،و یک مرتبه سوره اذا زلزلت را بخواند خدا گناهان او را بیامرزد،و همچون روزى که از مادر به دنیا آمده از گناهان بیرون مى‏رود.

 

نماز روز چهارشنبه:و از آن حضرت‏ روایت شده:هرکه روز چهارشنبه چهار رکعت نماز بجاى آورد،و در هر رکعت پس از سوره حمد یک مرتبه قل هو اللّه احد و انّا انزلناه بخواند،خدا توبه او را از هر گناهى که باشد مى‏پذیرد و حوریّه‏اى در بهشت به همسرى او در مى‏آورد.

 

نماز روز پنجشنبه:و نیز آن‏ حضرت فرمود:هرکه در روز پنجشنبه،ده رکعت نماز بجاى آورد،و در هر رکعتى سوره حمد و قل هو اللّه احد را ده مرتبه بخواند،فرشتگان‏ به او مى‏گویند:هر حاجتى دارى بخواه،که برآورده خواهد شد.

 

نماز روز جمعه:و نیز آن جناب فرمود:هرکه در روز جمعه چهار رکعت نماز اقامه‏ کند،و در هر رکعتى سوره‏هاى حمد و تبارک و حم سجده را بخواند،حق تعالى او را وارد بهشت کند،و شفاعتش را در حق اهل بیتش بپذیرد و نیز او را از فشار قبر و هراسهاى قیامت حفظ نماید.راوى از آن حضرت پرسید در چه وقتى از روز باید این نمازها را بجاى آورد؟فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتداى ظهر.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۳۹۴
ش ی د س چ پ ج
« فروردین   خرداد »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031