بهمن
21
1394

عصر ظهور درکلام امام مجتبی علیه السلام

این امر که فرارسیدن موعد آن را انتظار می‏کشید واقع نمی‏شود مگر بعد از آنکه برخی از شما برخی دیگر بیزاری بجوید، و برخی در صورت برخی آب دهان بیندازد و بعضی از شما بعضی دیگر را کافر بداند و یکدیگر را لعن کنند”.
عمیر می‏گوید عرض کردم:
چنین زمانی چه ارزشی دارد؟

امام(علیه السلام ) فرمود: “الخیر کله فی ذلک الزمان یقوم قائمنا و یدفع ذلک کله”.

همه‏ ی خیرها در آن زمانست، زیرا قائم ما قیام می‏کند و همه‏ ی این حوادث را از بین می‏برد”
منبع:

بشاره الاسلام، ص ۸۱

بهمن
21
1394

رابطه زن و مرد

زن و مرد بیشتر از نظر جنسی به یکدیگر گرایش دارند اختلاط و رابطه این دو بدون هیچ ضوابطی منجر به مفاسد اجتماعی و بی‌بند و باری در جامعه می‌شود و بهداشت جسمی و سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند که خطرهای بزرگی را به همراه دارد.

اگر روزنامه‌ها را ورق بزنیم بدون شک به مواردی از قبیل داشتن روابطی که منجر به تجاوز جنسی شده است بر خواهیم خورد

شهید مرتضی مطهری در زمینه حضور زنان می گوید: «سنّت جاری مسلمانان از زمانِ رسولِ خدا همین بوده است که زنان از شرکت در مجالس و مجامع منع نمی شده اند، ولی همواره «حریم» رعایت شده است. در مساجد و مجامع، حتّی در کوچه و معبر، زن با مرد مختلط نبوده است».

«رسولِ خدا خوش نمی داشت که زن و مرد در حال اختلاط از مسجد بیرون روند. زیرا فتنه ها از همین اختلاط ها بر می خیزد. رسول خدا برای اینکه برخورد و اصطکاکی رخ ندهد دستور می داد: مردان از وسط و زنان از کنار کوچه یا خیابان بروند. یک روز رسول خدا در بیرون مسجد بود، دید مردان و زنان با هم از مسجد بیرون آمدند. فرمود: بهتر این است شما صبر کنید آنها بروند.»

منبع:
مسأله حجاب، ص۲۱۷

بهمن
21
1394

فضایل دو آیه آخر سوره بقره

در روایتی از ابن عباس آمده است: رسول خدا (صلی الله علیه واله وسلم) هنگامی که جبرئیل در حضورش بود، صدایی از بالای سر خود شنید. جبرئیل با نگاه به آسمان گفت: هم اکنون دری از آسمان باز شد که تاکنون گشوده نشده بود؛ سپس فرشته ای فرود آمد و پیامبر را به دو نور، یکی فاتحه الکتاب و دیگری آیات پایانی سوره بقره بشارت داد که به هیچ پیامبر دیگری داده نشده بود. بر پایه ی برخی روایات این دو آیه، در معراج و در آسمان هفتم به پیامبر عطا شد.

برخی از فضایل این دو آیه طبق احادیثی که از پیامبر اکرم( صلی الله علیه واله وسلم ) آمده است، عبارتند از:

۱_ “هر کس این دو آیه را شب (بعد از نماز عشا) بخواند کفایتش میکند (از بیداری برای نماز شب)”.

۲_ “در آخر سوره بقره آیاتی است. این آیات دعا هستند و خداوند رحمان را راضی میکنند.”

۳_ “…ملک نازل شد و گفت: (ای رسول خدا) خداوند تو را به دو نور بشارت میدهد که به هیچ پیامبری قبل از تو داده نشده است: یکی از آنها “فاتحه الکتاب” و دیگری “آیات پایانی سوره بقره” است. هیچ کسی آنها را تلاوت نمیکند مگر آن که حاجتش را خواهد گرفت؛

منابع:
مجمع البیان، علامه طبرسی، ج ۱، جزء ۳، ص ۳۹۱

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

بهمن ۱۳۹۴
ش ی د س چ پ ج
« دی   اسفند »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930