خرداد
5
1395

دعوتنامه عضویت

اعضای محترم مجموعه فرهنگی مذهبی ابراهیم علیه السلام برای اطلاع از برنامه ها و دیگر اطلاع رسانی های هیئت فامیلی ابراهیم روی لینک زیر کلیک نمائید و به عضویت کانال هیئت درآیید.

https:.//telegram.me/ebrahim_64

خرداد
5
1395

زیان بزرگ

 

در روایت است که مردی تصمیم داشت به سفر تجارت برود. خدمت امام صادق(علیه السلام) رسید و درخواست استخاره‏ ای داد. استخاره‏ اش بد آمد، آن را نادیده گرفت و به سفر رفت؛ اتفاقا به اوخوش گذشت و سود فراوانی هم برد اما از آن استخاره در تعجب بود.پس از مسافرت خدمت امام صادق(علیه السلام)رسید و عرض کرد:

یابن رسول الله! یادتان هست چندی قبل خدمتتان رسیدیم، برایم استخاره کردید و بدآمد، استخاره‏ ام برای سفر تجارت بود، به سفر رفتم، سود فراوانی بردم و به من خوش گذشت!

امام صادق(علیه السلام) تبسمی کرد و به او فرمود: در سفری که رفتی یادت هست در فلان منزل خسته بودی، نماز مغرب و عشایت را خواندی.شام خوردی و خوابیدی و زمانی بیدار شدی که آفتاب طلوع کرده ونماز صبح تو قضا شده بود؟

عرض کرد: آری، ای فرزند رسول خدا(صلی الله علیه و آله).

حضرت فرمود: اگر خداوند،دنیا و آن‏چه را در دنیا است به توداده بود، جبران آن خسارت (قضاشدن نماز صبح) نمی‏شد.

جهاد با نفس،ج ۱،ص ۶۶٫

خرداد
5
1395

یاد مهدی(عج) تسلی زهرا سلام الله علیها

 

آخرین پیامبر(صلی الله علیه و آله) الهی بارها برای خشنودی و تسلی پاره تن و جانش، در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین زمان‌ها، یاد مهدی(عج) را تقدیم می‌فرمود. وقتی بغض، گلوی زهرا(علیها السلام) را می‌فشرد و اشک گونه‌هایش را می‌شست، یکی از کارهای پیامبر(صلی الله علیه و آله) برای خوشحالی و تسکین زهرا(علیها السلام) این جمله بود:
«والّذی نفسی بیده و منّا مهدی هذه الامّه الّذی یملأ الارض قسطاً و عدلا، کما ملئت ظلماً و جورا»ً؛
سوگند به آنکه جانم در دست اوست! مهدی(عج) این امت از ما خاندان است که خداوند به وسیله او زمین را از عدل و داد پر می‌کند، همانگونه که از ستم و جور پر شده باشد.

در روایت دیگری می‌فرماید:
مهدی(عج) این امت از خاندان ما است، آنگاه که دنیا را هرج و مرج فرا گیرد و آشوب‌ها آشکار گردد، راه‌ها بسته شده، برخی بعضی دیگر را غارت کنند، بزرگان به کوچکان رحم نکرده و کوچکان احترام بزرگان را رعایت نکنند.

در آن هنگام خداوند متعال نهمین هدایت‌گر از نسل حسین(علیه السلام) را بر می‌انگیزاند، او دژها و قلعه‌های گمراهی و دل‌های بسته شده را فتح می‌کند، او برای زنده ساختن دین در آخرالزمان قیام می‌کند. همچنان که من در اول زمان قیام کردم و زمین را از عدل و داد پر می‌کند همچنان که از جور و ستم پر شده باشد.

منابع:
۱/ بحار الأنوار ، ج ۲۸ ، ص ۵۲
۲/ بحار الأنوار ، ج ۳۶ ، ص ۳۰۷

خرداد
5
1395

ایثــار برای همســـــر

 

“ابوسعید خُدری می‌گوید: روزی علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام گرسنه شد. فرمود:
فاطمه، چیزی داری که آن را خوراک من سازی؟
-نه؛ سوگند به خدایی که پدرم را به نبوت، بزرگی بخشید و تو را به جانشینی او گرامی داشت، هیچ غذایی نداریم. اکنون دو روز است که هیچ طعامی نخورده‌ایم و اگر چیزی بوده، شما و فرزندانم حسن و حسین را بر خود برتر داشته ام.
-فاطمه، چرا مرا آگاه نکردی تا چیزی برای شما فراهم کنم؟
-ابالحسن، من از خدای خود شرمنده‌ام که وظیفه‌ای را برگردن شما بگذارم که توانش را نداشته باشید..”

خرداد
5
1395

قائم ما همان مَهدی (عج)

امام جواد علیه السلام:

قائم ما همان مَهدی (عج) است.
او کسی است که در زمان غیبتش، واجب است انتظار کشیده شود و هنگامیکه ظهور کرد، اطاعتش کنند.
او سومین فرزند از فرزندان من است.

قسم به آن خدایی که محمد صلوات الله علیه را به نبوت مبعوث گردانید و ما را به امامت انتخاب نمود، اگر از عمر دنیا فقط یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را چنان طولانی گرداند تا اینکه قائم ما در آن روز خارج شده و ظهور نماید.
پس با ظهورش جهان را از عدل و داد پر کند، چنانکه از ظلم و ستم پر شده است.

کمال الدین. ج۲. باب۳۶

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

خرداد ۱۳۹۵
ش ی د س چ پ ج
« اردیبهشت   تیر »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031