اسفند
28
1395

تبریک ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام

تصویر مرتبط

 

بر مقدم دختر پیمبر صلوات
بر چشمه ی پاک حوض کوثر صلوات
بر محضر حضرت محمد تبریک
بر مادر شیعیان حیدر صلوات

نتیجه تصویری برای تصاویر متحرک گل

سینه اش بویید پیغمبر که مینوی من است
فاطمه هم فکر و هم سیما و هم خوی من است
یاد از بشکستن پهلوی او چون کرد گفت
بضعه من، روح ما بین دو پهلوی من است

پیامک ولادت حضرت فاطمه, اس ام اس های ولادت حضرت فاطمه

میلاد مسعود بزرگ بانوی اسلام ام ابیها حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام بر عموم مسلمین مبارک باد

اسفند
27
1395

رضایت شوهر از همسر 

از مهمترین درسهای زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها برای خانواده ها رضایت شوهر از همسرش است 

✅ امام باقر علیه السلام فرمودند :
? لا شَفِیعَ لِلْمَرْأَهِ أَنْجَحُ عِنْدَ رَبِّهَا مِنْ رِضَا زَوْجِهَا، وَ لَمَّا مَاتَتْ فَاطِمَهُ سلام الله علیها قَامَ عَلَیْهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام وَ قَالَ : اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ رَاضٍ‏ عَنِ‏ ابْنَهِ نَبِیِّکَ، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ أُوحِشَتْ فَآنِسْهَا، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ هُجِرَتْ فَصِلْهَا، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ ظُلِمَتْ فَاحْکُمْ لَهَا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْحَاکِمِینَ.

? براى زن در نزد پروردگارش هیچ شفاعت ‏کننده‏ اى بهتر از رضایت شوهرش نیست و چون فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت امیر المؤمنین علیه السلام کنار جنازه او ایستاد و عرض کرد بار پروردگارا! من از فاطمه که دختر پیغمبر است راضى هستم.
? بار پروردگارا! او تنها شد، پس همدم او باش

? بار پروردگارا! او از ما دور شد تو با او بپیوند 

بار پروردگارا! به او ستم شد، پس تو حاکم باش  

که تو بهترین حکم فرمایانى.

 الخصال ،ج‏۲،ص۵۸۸٫

شیخ صدوق رحمه الله علیه 

اسفند
27
1395

راه سعادت

بسیاری از افراد مردم، در همه عمر در پشت دیوار  و حصار زندگی و خوشبختی‏ معطل مانده ‏اند و می‏گویند: “ما که از زندگی چیزی نفهمیدیم، زندگی بی‏ معناست”. این افراد همیشه در حیرت و سرگردانی بسر می‏برند و گاهی این‏ تحیر و سرگردانی و بدبینی را به حساب حساسیت ذهن و ادراکیت فهم خود می‏گذارند و با یک دنیا غرور و کبر می‏گویند: این ما هستیم که به بیهوده‏ بودن زندگی و دروغ بودن سعادت و خوشبختی و اصالت رنج و بدبختی پی‏ برده ‏ایم و اما دیگران چون به قدر ما حس و درک ندارند نمی‏فهمند. 

این‏ اشخاص نمی‏دانند که خودشان مانند کوران بی بصری هستند که در پشت دیوار زندگی معطل مانده ‏اند و نتوانسته ‏اند در همه عمر در ورودی اصلی را پیدا کنند . اینها از همان اول ، راه را چاه و چاه را راه تصور کرده‏ اند و روی‏ همین تصور غلط لحظه به لحظه از راه دورتر شده و همیشه در سیاه چالهای‏ زندگی بسر برده ‏اند ، به قول یکی از دانشمندان طوری پرورش یافته ‏اند که‏ برای احساس رنج و مصیبت کاملا آماده ‏اند و از کوچکترین رنجی فریادشان به‏ فلک می‏رسد ولی نسبت به آنچه خوشی و سعادت است لخت و مرده و بی حس‏ می‏باشند.
 منبع 

   حکمتهاواندرزها ، شهید مطهری

اسفند
24
1395

نشانه ایمان‏

 

پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله مى ‏فرماید:

 اذا سَرَّتْکَ حَسَنُکَ وَسائَتکَ سَیِّئُتُکَ فَانْتَ مُؤْمِنٌ «۱»

 هنگامى که کار نیکت تو را خوشحال و کار بدت تو را ناراحت کند فرد با ایمانى هستى.

شرح کوتاه‏
اسلام مى‏ گوید همه با فطرتى پاک متولّد مى‏ شوند، فطرت ایمان و عشق به نیکى‏ ها، آلودگى‏ ها و گناهان ممکن است تدریجاً روح و جان انسان را تحت تأثیر خود قرار دهد و به رنگ خود درآورد، و بکلى منقلب سازد؛ اما تا آن زمان که انسان نسبت به نیکى ‏ها علاقمند و از بدى‏ ها متنفر است معلوم مى ‏شود که هنوز روح ایمان و فطرت پاک نخستین در او باقى است.
بیچاره مردمى که نه تنها از اعمال بدشان ناراحت نمى ‏شوند، بلکه به آن هم افتخار مى‏ کنند؛ و یا هنگامى که فداکارى، نیکوکارى، گذشت و عدالتى نشان مى ‏دهند نشان مى ‏دهند احیاناً از کرده خود پشیمان هم مى‏ شوند آنها افراد بى ‏ایمانى هستند.

 (۱) نهج ‏الفصاحه، صفحه ۴۱

اسفند
24
1395

ازدواج حضرت زهرا علیهاالسلام

شیخ مفید و ابن طاووس تاریخ ازدواج حضرت زهرا را شب پنج شنبه شب بیست و یکم ماه محرم سال سوم بعد از هجرت می دانند. در روایت دیگری آمده که امیرالمومنین شانزده روز پس از درگذشت خواهر حضرت فاطمه، رقیه همسر عثمان، ازدواج کرد.

ازدواج امیرالمومنین پس از بازگشت او از جنگ بدر بود و در آن وقت چند روزی از ماه شوال می گذشت و در بحارالانوار آمده حضرت علی روز سه شنبه، هفتم ذی الحجه با فاطمه (علیهاالسلام) ازدواج کرد.

پیامبر به حضرت فاطمه فرمودند: به خدا اگر در نزدیکانم کسی را بهتر از علی سراغ داشتم تو را به عقد او در می آوردم. البته من تو را به عقد علی در نیاورده ام بلکه این خداست که تو را همسر او کرده.

امام حسین(علیه السلام) فرموده است: فاطمه با مهریه ایی برابر با چهارصد و هشتاد درهم به عقد علی(علیه السلام) در آمد. در روایت دیگری آمده: مهریه ی آن بانو چهارصد مثقال نقره بوده است که ارزشی برابر با پانصد درهم داشته است.

امام باقر فرموده است: خدای متعال به پیامبرش فرمود: “من یک پنجم دنیا و یک سوم بهشت را به عنوان مهریه به فاطمه دادم. علاوه بر این آب را مهریه ی فاطمه کردم یعنی چهار رودخانه ی فرات، نیل مصر، نهروان و باغ را هم به او بخشیدم. سلوک و اخلاق  حضرت زهرا نه تنها سلوک و اخلاقی است که نمایانگر تکامل روحی شخصیتی اوست بلکه اخلاق و منش و روش او میزان و ملاک و اسوه و الگو برای دیگر زنان و مردان است. با مواجهه به زندگی این بانوی بانوان در ابعاد گوناگون زندگی ایشان پیامها و رهنمودها و راهنمایی های اخلاقی می یابیم. او بانوی جوانی است که در یک دوره کوتاه زندگی در دنیا همچو شهابی تیز و پر نور از دنیا گذر نمود اما آثار حیاتی او و برکات وجودی او در کهکشان عالم انسانیت برای همیشه درس سعادت خط حرکت و تکامل است.

حضرت فاطمه (علیهاالسلام) در زندگی، فردی سختکوش و پر انرژی، صبور و پایدار، دارای عواطف عمیق انسانی، منظم و با برنامه، سخت کوش در عبادت، دانش دوست، مسلط به آیات قرآن، با وقار، مطیع خدا و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) بود.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اسفند ۱۳۹۵
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930