اسفند
27
1395

رضایت شوهر از همسر 

از مهمترین درسهای زندگانی حضرت زهرا سلام الله علیها برای خانواده ها رضایت شوهر از همسرش است 

✅ امام باقر علیه السلام فرمودند :
? لا شَفِیعَ لِلْمَرْأَهِ أَنْجَحُ عِنْدَ رَبِّهَا مِنْ رِضَا زَوْجِهَا، وَ لَمَّا مَاتَتْ فَاطِمَهُ سلام الله علیها قَامَ عَلَیْهَا أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام وَ قَالَ : اللَّهُمَ‏ إِنِّی‏ رَاضٍ‏ عَنِ‏ ابْنَهِ نَبِیِّکَ، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ أُوحِشَتْ فَآنِسْهَا، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ هُجِرَتْ فَصِلْهَا، اللَّهُمَّ إِنَّهَا قَدْ ظُلِمَتْ فَاحْکُمْ لَهَا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْحَاکِمِینَ.

? براى زن در نزد پروردگارش هیچ شفاعت ‏کننده‏ اى بهتر از رضایت شوهرش نیست و چون فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت امیر المؤمنین علیه السلام کنار جنازه او ایستاد و عرض کرد بار پروردگارا! من از فاطمه که دختر پیغمبر است راضى هستم.
? بار پروردگارا! او تنها شد، پس همدم او باش

? بار پروردگارا! او از ما دور شد تو با او بپیوند 

بار پروردگارا! به او ستم شد، پس تو حاکم باش  

که تو بهترین حکم فرمایانى.

 الخصال ،ج‏۲،ص۵۸۸٫

شیخ صدوق رحمه الله علیه 

اسفند
27
1395

راه سعادت

بسیاری از افراد مردم، در همه عمر در پشت دیوار  و حصار زندگی و خوشبختی‏ معطل مانده ‏اند و می‏گویند: “ما که از زندگی چیزی نفهمیدیم، زندگی بی‏ معناست”. این افراد همیشه در حیرت و سرگردانی بسر می‏برند و گاهی این‏ تحیر و سرگردانی و بدبینی را به حساب حساسیت ذهن و ادراکیت فهم خود می‏گذارند و با یک دنیا غرور و کبر می‏گویند: این ما هستیم که به بیهوده‏ بودن زندگی و دروغ بودن سعادت و خوشبختی و اصالت رنج و بدبختی پی‏ برده ‏ایم و اما دیگران چون به قدر ما حس و درک ندارند نمی‏فهمند. 

این‏ اشخاص نمی‏دانند که خودشان مانند کوران بی بصری هستند که در پشت دیوار زندگی معطل مانده ‏اند و نتوانسته ‏اند در همه عمر در ورودی اصلی را پیدا کنند . اینها از همان اول ، راه را چاه و چاه را راه تصور کرده‏ اند و روی‏ همین تصور غلط لحظه به لحظه از راه دورتر شده و همیشه در سیاه چالهای‏ زندگی بسر برده ‏اند ، به قول یکی از دانشمندان طوری پرورش یافته ‏اند که‏ برای احساس رنج و مصیبت کاملا آماده ‏اند و از کوچکترین رنجی فریادشان به‏ فلک می‏رسد ولی نسبت به آنچه خوشی و سعادت است لخت و مرده و بی حس‏ می‏باشند.
 منبع 

   حکمتهاواندرزها ، شهید مطهری

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اسفند ۱۳۹۵
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930