شهریور
2
1396

اعتقادات ۲۶

بعد از دو دستهٔ قبلی، نوبت میرسه به دستهٔ سوم. افرادِ این دسته دارای بیشترین جمعیت و بیشترین گستردگی اجتماعی در روی زمین هستند و عمدتاً کسانی هستند که توی این دنیا، دارای اعتقادات خوب یا کاملی نبودند و یا اهل گناه و معصیت بودند و یا جزء عوامِ از منحرفین یا مستضعفین اعتقادی بودند. ولی با همهٔ این اوصاف، همشون یه وجه اشتراک دارند و اون هم اینه که نه اونقدر اهل تقوا و ولایت حق هستند که جزء گروه قبلی باشند، و نه اهلِ دشمنی و عناد ورزیدنِ عملی با دین خدا و بندگان خوب خدا، تا توی دسته دشمنان خدا قرار بگیرند.

به زبون ساده، اینها افراد غافلی هستند که نه این وَری هستند و نه اون وری.

اگر بخایم مثال بزنیم، شیعیانی که فقط اسماً شیعه هستند ولی هر اعتقاد غلط یا گناه یا ترک حکم واجبی رو در کارنامه دارند، یا ادیان و مذاهب منحرف شده مثل اهل سنت یا اهل کتاب و غیره، یا مثل افرادی که دین الهی ندارند و غیره و غیره، همه جزء افراد این دسته محسوب میشند.

روحِ افراد این دسته، بعد از مردن و توی عالم برزخ، بخاطر غفلتی که در دنیا داشتند، باید در حالت انتظار بمونند تا قیامت برپا بشه و اونجا بعد از رسیدگی به اعمالشون، تعیین تکلیف بشند.لذا چون بلاتکلیف هستند، نه شایستگی رفتن به بهشت برزخی رو دارند و نه مستحق عذاب. لذا به حالتی شبیه به خواب مبتلا میشند و هیچ چیزی حس نمیکنند. نه در عذاب هستند و نه در نعمت. اینها توی همین حالت خواب یا بیهوشی می مونند تا وقتی که قیامت برپا بشه و به حساب و کتابشون رسیدگی بشه.

شهریور
2
1396

حدیث روز

صدقه پنهانی و آشکارا

امام علی علیه السلام:

 صَدَقَهُ السِّرِّ تُکَفِّرُ الخَطیئَهَ، وَ صَدَقَهُ العَلانِیَهِ مَثراهٌ فِى المالِ؛؛

صدقه پنهانى گناه را می پوشاند، و صدقه آشکارا بر مال می افزاید..

غرر الحکم: ح ۵۸۴۸ / گزیده غررالحکم و دررالکلم، ص۶۱

 

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

شهریور ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« مرداد   مهر »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031