شهریور
27
1396

اعتقادات ۵۱

دوم از جهت خصوصیات خودِ قرآن. خصوصیاتی مثل فصاحت و بلاغت و پیشگوئیها و علومِ مربوط به عالم خلقت و رمز و رازهای موجود در قرآن و غیره.

 

با استناد به این دو جهتِ اشاره شده، نتیجه میشه که پیامبری که درس نخونده ولی کتابی با این ویژگیهای منحصر به فرد آورده، حتما از جانب خداست و محاله که تونسته باشه اونو از طرف خودش ارائه و تدوین کرده باشه. بخصوص که تا الآن هم همهٔ مخلوقات عالم نتونسته اند مثلش رو بیارند. پس این کتاب قطعا معجزه بوده و چون معجزه را نیرویی مافوق طبیعت ایجاد میکنه، لذا اون نیرو چیزی نیست جز خدا.

 

ولی معجزه بودن قرآن چه سودی برامون داره؟

 

اولین سودش اینه که وجود خدا (به عنوان اون نیرو و ارادهٔ ماورای طبیعه ای که قرآن رو نازل کرده) ثابت میشه (اضافه بر راههای دیگهٔ اثبات وجود خدا).

دومین سودش اینه که ثابت میشه آورندهٔ قرآن (رسول الله صلی الله علیه و آله)، به عنوان یک مخلوق نمی تونسته چنین معجزه ای رو از طرف خودش بیاره و لذا چون این معجزه از طرف خداست، لذا ایشون هم رسول خدا و شخصِ موردِ تاییدِ خدا بوده و رسالت ایشون اثبات میشه. به عبارت دیگه، خدا چنین معجزه و مطالب مهمی رو بدست کسیکه جهل داشته باشه یا منحرف باشه یا از طرف خودش حرف بزنه، نمیده.

سومین سودش هم اینه که با اثبات رسالت پیامبر اکرم، و اینکه ایشون این مطالب رو از طرف خودشون نگفته اند و بلکه تماما کلام خداست، همهٔ محتوا و مطالب قرآن حجیت پیدا کرده و برای ما در حکم سند معتبر بوده و در زندگی و دینمون تمام احکام و دستوراتش قابل استناد و اطمینان میشه.

شهریور
27
1396

حدیث روز

از‌خود‌راضی، خوب یا بد؟

امام هادی علیه السلام:

 مَن رَضِیَ عَن نَفسِهِ کَثُرَ السّاخِطونَ عَلَیهِ؛

آن که از خودش راضى شود، ناراضیان از او فراوان می‌شوند.

اعلام الدین: ص ۳۱۱ / چشم تماشا: ج۱ ص۲۱۴٫

 

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

شهریور ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« مرداد   مهر »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031