اسفند
4
1396

حدیث انتظار – محبت امام

الإمام المهدیّ علیه السلام :

فَلیَعمَل کُلُّ امرِىً مِنکُم بِما یَقرُبُ بِهِ مِن مَحَبَّتِنا، وَلیَتَجَنَّب ما یُدنیهِ مِن کَراهَتِنا وسَخَطِنا، فَإِنَّ أمرَنا بَغتَهٌ فُجأَهٌ حینَ لا تَنفَعُهُ تَوبَهٌ ولا یُنجیهِ مِن عِقابِنا نَدَمٌ عَلى حَوبَهٍ .

امام مهدى علیه السلام : هریک از شما باید کارى کند که به محبّت ما نزدیک شود و از کارى که او را به نفرت و خشم ما نزدیک مى سازد ، دورى کند؛ زیرا که قضیه [ظهور] ما ناگهانى و بى خبر اتفاق مى افتد به طورى که دیگر نه توبه اى به حالش سودمند مى‌افتد و نه پشیمانى از گناه از کیفر ما مى‌رهاندش .

دانشنامه قرآن و حدیث: ج۱۰، ص۴۳۸

اسفند
4
1396

حدیث روز

پیامبر اکرم ص :

أحسَنُ النّاسِ أیمانا أحسَنُهُم خُلُقا وألطَفُهُم بِأَهلِهِ، وأنا ألطَفُکُم بِأَهلی.

▫️«نیک ایمان ترینِ مردمان ، کسى است که خوش اخلاق ترینِ آنها باشد و با خانواده اش مهربان تر باشد ، و من ، مهربان ترین شما با خانواده ام هستم .»

? عیون أخبار الرضا علیه السلام : ج ۲ ص ۳۸ ح ۱۰۹

اسفند
4
1396

️حضرت زهرا(س) شکرگذار نعمت های ظاهری و باطنی خدا بودند

در روایتی نقل شده است که روزی پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم نزد حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند؛ دیدند که حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی تقریبا سختی دارند، روی یک زیر اندازی که خوب نیست نشسته اند و مشغول شیر دادن به بچه هستند و در همان حال با دست دیگر در حال آسیاب کردن آرد برای تهیه نان بودند.

وجود مبارک معصومین علیهم اسلام از لحاظ عاطفه در اوج هستند، پیامبر صل الله علیه و آله وسلم آنجا به گریه می افتند، انسان در این دنیا سختی هایی دار؛ در پی این سختی های دنیا، شیرینی آخرت در پیش داری.

حضرت زهرا می فرمایند: ای رسول خدا! بر نعمت های ظاهری و باطنی خدا شکر. آنچه داده است از باب رحمتی بوده و آنجه نداده است از باب حکمت.

? سخنرانی حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی در هیئت نورالرضا(ع)، فاطمیه ۹۶

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اسفند ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930