آذر
27
1398

گزارش تصویری ۱۳۹۸/۰۹/۲۸

[ngg src=”galleries” ids=”23″ display=”basic_thumbnail” thumbnail_crop=”0″]

خرداد
11
1398

چهار کلید خوشبختی

چهار چیزند که در هر که باشند و سر تا پایش گناه باشد، خدا همه آن گناهان را به حسنه تبدیل کند

❶ راستگویے
❷ حیــا
❸ خوش خلقے
❹ شڪرگزارے

?اصول کافی ج۴ص ۳۲۵

خرداد
10
1398

دنیا زندان مؤمن بهشت کافر

روزى امام حسن مجتبى علیه السلام پس از شستشو، لباسهاى نو و پاکیزه اى پوشید و عطر زد. در کمال عظمت و وقار از منزل خارج شد. به طورى که سیماى جذابش هر بیننده را به خود متوجه مى ساخت، در حالى که گروهى از یاران و غلامان آن حضرت در اطرافش بودند.از کوچه هاى مدینه مى گذشت ، ناگاه با پیرمرد یهودى که فقر او را از پاى در آورده و پوست به استخوانش چسبیده، تابش خورشید چهره اش را سوزانده بود. مشک آبى به دوش داشت و ناتوانى اجازه راه رفتن به او نمى داد، فقر و نیازمندى شربت مرگ را در گامش گوارا نموده بود، حالش هر بیننده را دگرگون مى ساخت، حضرت را در آن جلال و جمال که دید گفت:

خواهش مى کنم لحظه اى بایست و سخنم را بشنو! امام علیه السلام ایستاد. یهودى: یابن رسول الله ! انصاف بده ! امام: در چه چیز؟ یهودی: جدت رسول خدا مى فرماید: دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است. اکنون مى بینم که دنیا براى شما که در ناز و نعمت به سر مى برى، بهشت است و براى من که در عذاب و شکنجه زندگى مى کنم، جهنم است . و حال آن که تو مؤمن و من کافر هستم.

امام فرمود: اى پیرمرد! اگر پرده از مقابل چشمانت برداشته شود و ببینى خداوند در بهشت چه نعمتهایى براى من و براى همه مؤمنان آفریده، مى فهمى که دنیا با این همه خوشى و آسایش براى من زندان است، و نیز اگر ببینى خداوند چه عذاب و شکنجه هایى براى تو و براى تمام کافران مهیّا کرده، تصدیق مى کنى که دنیا با این همه فقر و پریشانى برایت بهشت وسیع است. پس این است معناى سخن پیامبر صلى الله علیه و آله که فرمود: دنیا زندان مؤمن و بهشت کافر است.

? بحارالانوار ج ۴۳، ص ۳۴۶ به نقل از کتاب داستان های بحارالانوار

خرداد
7
1398

آیا هدف از روزه داری در قرآن کریم درک کردن احوال فقراء است ؟

پاسخ : خیر ؛ چنین هدفی درقرآن کریم برای روزه داری بیان نشده است ؛ طبق آیه شریفه ۱۸۳ سوره بقره ، هدف از روزه داری تمرین برای کسب قدرت به منظور خویشتنداری و مقابله باهواهای نفسانی و شهوات جسمانی است که ازآن به ” تقوی و پرهیزکاری” تعبیرمی شود.

بدون شک درک کردن احوال فقراء به تنهایی اثری ندارد و زمانی مؤثراست که با کمک کردن به آنها و رفع مشکلات آنان همراه باشد.

?یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ(بقره/۱۸۳)
?ای کسانیکه ایمان آورده اید ؛ روزه بر شما واجب شده است همانطورکه بر پیشینیان شما واجب شده بود؛ باشد که پرهیزکارشوید.

?به قلم : الف – م

خرداد
2
1398

افراد تارک‌الصلاه در حق خود و خدا ظالم هستند

انسان برای پاکی از آلودگی‌های گناه باید استغفار و توبه حقیقی داشته باشد.
انسان آنگونه که شایسته مقام و جایگاه الهی است توان بندگی او را ندارد بر همین اساس باید همواره طلب عفو کند.
افراد تارک‌الصلاه در حق خود و خدا ظالم هستند بر همین اساس باید برای دو مورد طلب استغفار داشته باشند.بندگی درست به درگاه الهی در انجام دستورات دین محقق می‌شود که یکی از مهمترین این دستورات نماز است.

? سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)/خرداد۹۸

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

فروردین ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« اسفند    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031