بهمن
24
1396

الهام خداوند و هدایت شدن دزد

در یکى از شهرهاى ایران، زن و مردى با هم عروسى کردند، یک سال و چند ماه از عروسى ایشان گذشت و خداوند کودکی به آنها هدیه کرد.
در شب سردى از زمستان زن و شوهر و کودک همگى در اتاق خواب بودند که دزدى تصمیم مى گیرد از آن منزل سرقت کند ـ گاهى پروردگار الهامش را نزد یک دزد مى برد و نمى گذارد دزدى کند ـ هیچ کس از حادثه اى که قرار است اتفاق بیفتد خبر ندارد، نه همسایه ها و نه پدر و مادر. حفظ این خانواده به وسیله یک دزد نیز ممکن است!
نیمه شب دزد وارد اتاق مى شود، مى بیند زن و شوهر جوان خوابند، تمام اثاث ها هم نو است، قالى ها، فرش ها. داخل کمد لباس هاى قیمتى، طلا و نقره هست، خیلى خوشحال مى شود. یک لحظه به این امر فکر مى کند که اگر این نوزاد بیدار شود و گریه کند و این زن و شوهر نیز بیدار شوند، در آن صورت من نمى توانم کارى بکنم.
به او الهام مى شود، آهسته کودک را بلند مى کند و در ایوان خانه مى گذارد و برمى گردد که بلافاصله کودک بیدار مى شود و گریه مى کند و سپس پدر و مادر به دنبال کودک بیرون مى آیند. خداوند مادر را طورى قرار داده است که با کوچک ترین صداى گریه فرزند بیدار مى شود، اگر مادر بیدار نشود هزاران خطر بچه ها را از بین مى برد.
مادر مى بیند صداى گریه بچه مى آید ولى بچه سر جایش نیست، با وحشت شوهر را بیدار مى کند و مى بینند صدا از بیرون مى آید. بچه سه ماهه که بیرون نمى تواند برود! وحشت زده با همدیگر به طرف ایوان مى دوند. در همین لحظه طاق چوبىِ موریانه خورده فرو مى ریزد و صداى ریزش طاق، همسایه ها را بیدار کرده، همه داخل کوچه براى نجات آنان مى آیند و مى بینند زن و شوهر و بچه بیرون از خانه هستند.
گرد و غبار اتاق نشست، دزد هم بین مردم بود و چیزى نمى گفت، ولى فکر کرد اگر من بروم این داستان را براى آنها بگویم اعتقاد آنها به خدا بیشتر می‌شود. حال که نتوانستیم دزدى کنیم، اعتقاد مردم را به خدا زیاد کنیم!
دزد جلو آمد و به زن و شوهر گفت: داستان از این قرار است. زن و شوهر و همسایه‌ها دزد را بخشیدند و رها کردند و پول خوبى نیز به او دادند و گفتند: برو با این پول کاسبى کن، دیگر هم دزدى نکن. دزد گفت:
دنبال دزدى نخواهم رفت و اگر به من پول هم نمى دادید من دنبال دزدى نمى رفتم.

? برگرفته از کتاب هدایت تکوینی و تشریعی اثر استاد حسین انصاریان

درباره نویسنده: زهرا موذن

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031