اسفند
15
1396

هیئات و روضه ها گل زندگی ما هستند

عزادار حقیقی در این ایام برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) آن کسی است که به این راه می آید و به فرهنگ فاطمیه دست می یابد. من فکر میکنم باید طوری عمل کنیم که به فرهنگ فاطمیه نزدیک شویم. این هیئات و روضه ها گل زندگی ما هستند و اینها هستند که باعث تقرب می شوند. ما از هر لحظه زندگی مان باید به گونه ای استفاده کنیم که در انتهای آن تقرب باشد.

نام مبارک زهرا، به خاطر نور حضرت است در روایات است که در هر روز صبح و ظهر و هنگام غروب آفتاب خانه حضرت درخشش داشت یعنی از خانه حضرت نور به آسمان می رفت از وجه مبارکشان نور می درخشید اما بیشتر از همه امیرالمومنین(ع) ایشان را درک می کرد. یک عده هرگز نمی فهمیدند.

در قرآن است که می فرماید اینها کر و کور و لال هستند و نمی فهمند و در جاییمی فرماید برخی چشم دارند اما نمی توانند با آن چشم ها ببینند.

? سخنرانی حجت الاسلام کرمی نیا در هیئت انصارالعباس(ع)، فروردین ۹۳

اسفند
15
1396

حیات دل ما به فاطمیه است

اگر بیدار نشوی و یک فکری نکنی، تمام حاصلت زیر آب می رود و از بین می رود

می گویند هر که دو روزش مثل هم باشد، بدبخت است، ضرر کرده. دو روز که هیچ دو فاطمیه اش مثل هم باشد. از پارسال فاطمیه تا امسال فاطمیه، که خداوند این نعمت رابه من داده است که این فضا را حس کنم، چقدر عوض شده ام؟ آمده ام رفته ام خدا این نعمت را داده است، مناجاتم را داشته ام، حیات دل ما به این جلسات است، حیات دل ما به فاطمیه است، با گریه های سحر است منتها باید ببینی الان کجایی این مهم است و فقط انسان خودش می فهمد. قرآن می گوید هر کسی خودش خوب می تواند بفهمد که کجاست. باید از خواب بیدار شد، این مزرعه وجودت را آب دارد می گیرد اگر بیدار نشوی و یک فکری نکنی، تمام حاصلت زیر آب می رود و از بین می رود. ” افسوس که این مزرعه را آب گرفته، دهقان مصیبت زده را خواب گرفته” این عقبه ای که تو طی سالها برای خودت درست کردی را با هوا و هوس از دست ندهی، باید ببینی کجای کار هستی.

? سخنرانی حجت الاسلام ثمری درحسینیه صنف لباس فروشها – اسفند۹۲

اسفند
15
1396

حدیث روز

امام صادق علیه السلام : 

اِتَّخِذ مَسجِدا فی بَیتِکَ، فَإِذا خِفتَ شَیئا فَالبَس ثَوبَینِ غَلیظَینِ مِن أغلَظِ ثِیابِکَ وصَلِّ فیهِما، ثُمَّ اجثُ عَلى رُکبَتَیکَ فَاصرُخ إلَى اللّهِ وسَلهُ الجَنَّهَ وتَعَوَّذ بِاللّهِ مِن شَرِّ الَّذی تَخافُهُ، …

 

▫️«مسجدى (جایى براى نماز خواندن) در خانه ات اختصاص بده. پس هر گاه از چیزى ترسیدى، دو جامه درشت از درشت ترین جامه هایت را بپوش و با آنها نماز بگزار. آن گاه، دو زانو بنشین و به درگاه خداوند، زارى کن و بهشت را از او درخواست بنماى و از گزند آنچه از آن مى ترسى، به خداوند پناه ببر. …»

 

? الکافی : ج ۳ ص ۴۸۰ .

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اسفند ۱۳۹۶
ش ی د س چ پ ج
« بهمن   فروردین »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930