اسفند
20
1396

حضرت زهرا (س) تا زمانی که جان در بدن داشتند از امیرشان دفاع کردند

 

سخت ترین و تلخ ترین حوادث در ۷۵ یا ۹۵ روز بین رحلت پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله و شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پیش آمد. در آن شرایط تنها کسی که می توانست از پیامبر و احکام و شرعیاتی که پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله مدت ها برای آن زحمت کشیدند و خصوصاً از امام زمانش، دفاع کند حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها بود. 

به فرمایش یکی از مراجع که فرمودند: در آن شرایط امام علی علیه‌السلام را خانه نشین کردند و اصحاب هم اجازه صحبت کردن نداشتند و تنها کسی که اجازه صحبت کردن داشتند و کسی جرأت نداشت مقابل او بایستد و مقام او را نادیده بگیرد حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بود.

به همین دلیل بعد از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله حضرت نقش خودش را در این حادثه غم انگیز شروع می کند تا روزهای آخر. تا زمانی که حضرت در بدن جان داشتند از امیرشان دفاع کردند.

? سخنرانی حجت الاسلام چوبچیان در هیئت الزهرا (س) – فروردین ۹۴

اسفند
17
1396

حضرت زهرا(س) شکرگذار نعمت های ظاهری و باطنی خدا بودند

در روایتی نقل شده است که روزی پیامبر اکرم صل الله علیه و آله وسلم نزد حضرت زهرا سلام الله علیها آمدند؛ دیدند که حضرت زهرا سلام الله علیها زندگی تقریبا سختی دارند، روی یک زیر اندازی که خوب نیست نشسته اند و مشغول شیر دادن به بچه هستند و در همان حال با دست دیگر در حال آسیاب کردن آرد برای تهیه نان بودند.

وجود مبارک معصومین علیهم اسلام از لحاظ عاطفه در اوج هستند، پیامبر صل الله علیه و آله وسلم آنجا به گریه می افتند، انسان در این دنیا سختی هایی دار؛  در پی این سختی های دنیا، شیرینی آخرت در پیش داری.

حضرت زهرا می فرمایند: ای رسول خدا! بر نعمت های ظاهری و باطنی خدا شکر. آنچه داده است از باب رحمتی بوده و آنجه نداده است از باب حکمت.

? سخنرانی حجت الاسلام سید میرهاشم حسینی در هیئت نورالرضا(ع)، فاطمیه ۹۶

اسفند
15
1396

هیئات و روضه ها گل زندگی ما هستند

عزادار حقیقی در این ایام برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) آن کسی است که به این راه می آید و به فرهنگ فاطمیه دست می یابد. من فکر میکنم باید طوری عمل کنیم که به فرهنگ فاطمیه نزدیک شویم. این هیئات و روضه ها گل زندگی ما هستند و اینها هستند که باعث تقرب می شوند. ما از هر لحظه زندگی مان باید به گونه ای استفاده کنیم که در انتهای آن تقرب باشد.

نام مبارک زهرا، به خاطر نور حضرت است در روایات است که در هر روز صبح و ظهر و هنگام غروب آفتاب خانه حضرت درخشش داشت یعنی از خانه حضرت نور به آسمان می رفت از وجه مبارکشان نور می درخشید اما بیشتر از همه امیرالمومنین(ع) ایشان را درک می کرد. یک عده هرگز نمی فهمیدند.

در قرآن است که می فرماید اینها کر و کور و لال هستند و نمی فهمند و در جاییمی فرماید برخی چشم دارند اما نمی توانند با آن چشم ها ببینند.

? سخنرانی حجت الاسلام کرمی نیا در هیئت انصارالعباس(ع)، فروردین ۹۳

اردیبهشت
15
1396

 فضیلتی مختص حضرت زهرا (سلام الله علیها)

این حرف فقط مختص حضرت زهرا(س) است که بعد از رحلت پیامبر وحی قطع نشد، منظور قرآن نیست اما وحی قطع نشد.

امام (ره) در مدح حضرت زهرا(س) می گفت زنی که اگر مرد بود جای پیغمبر(ص) بود! جمله ای است که من طبق آن چیزی که حضرت امام عرض کردند و طبق آن چیزی که من فهمیدم این جمله فقط برای حضرت زهرا وارد شده است که جبرئیل به طور مکرر در طول۷۵ روز وارد می شده و مسائل آتیه را که بر ذریه او می گذشته است را می گفته است و حضرت امیر(ع) هم ثبت می کرده. 

امام ادامه می دهند که: من این شرافت و فضیلت را از همه فضائل عظیمی که برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) ذکر کرده اند، بالاتر می دانم. این یک نشانه است. فضیلتی که برای غیر انبیاء آن هم نه همه انبیاء بلکه برای طبقه بالای انبیاء و بعضی از اولیاء برای فرد دیگری حاصل نشده است. این فضیلت از مختصات حضرت صدیقه (س) است. 

ببینید برخی از حرف ها نشانه است.این حرف فقط مختص حضرت زهرا(س) است که بعد از رحلت پیامبر وحی قطع نشد، منظور قرآن نیست اما وحی قطع نشد. 

? سخنرانی حجت الاسلام سلیمی در هیئت حداث الحسین(ع) – اسفند۹۲

اسفند
20
1391

انقلاب فاطمی

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلاب فاطمی

«اللهُمَّ صلِ عَلی فاطِمه وَ اَبیها و بَعلها و بَنیها و السِّر المُستَودِعِ فِیها بِعدَد مَا أحاطُ بِه عِلمُک»

مقدمه

وجود مقدس فاطمه زهرا (س) را نباید فقط به واسطه دختر پیامبر(س) بودن یا مادری ائمه(س) با ارزش و والا مقام تلقی کرد, زیرا فاطمه(س), شخصیتی گرانبهاست که در تمام زیارات ایشان را به نام سیده نساء العالمین, سرور زنان عالم می خوانیم و گوهر تابناکی است که پیامبر در وصفش فرموده است :” أن ابنَتی فاطِمَه سَیِده النِساءِ أهلِ الجَنه .”دخترم فاطمه سرور بانوان بهشتی است. یعنی سرآمد تمام زنان سعادتمند بهشتی, فاطمه(س) دخت گرامی پیامبر عظیم الشأن اسلام است. او اولین کسی است که وارد بهشت می شود و بهشت را برای بهشتیان افتتاح می کند.

(بیشتر…)

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031