فروردین
18
1396

زلزله در زمان علی علیه السلام

ابن بابویه از حضرت زهرا سلام الله علیها روایت کرده که فرمود : در زمان ابوبکر و عمر، زلزله شدیدی در مدینه رخ داد، به طوری که عموم مردم ترسیدند و نزد ابوبکر و عمر رفتند . مردم مشاهده کردند آن دو نفر از شدت ترس به شتاب به حضور امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام می روند ، مردم هم به تبعیت آنها حضور آن حضرت رسیدند .

امیرالمومنین علیه السلام از منزل خارج شدند ، ابوبکر و عمر و عموم مردم در عقب آن حضرت رفتند . آن حضرت بر روی زمین نشست ، مردم هم در اطراف او نشستند . دیوار های مدینه مانند گهواره حرکت میکرد .اهل مدینه از شدت ترس صداهای خود را بلند کرده و فریاد می زدند یا علی به فریاد ما برس .هرگز چنین زمین لرزه ای ندیده ایم.

لب های آن حضرت به حرکت در آمد و با دست به زمین زد و فرمود: ای زمین آرام و قرار بگیر. زمین به اذن خدا ساکت شد و قرار گرفت .

مردم از اطاعت زمین از امیرالمونین تعجب کردند . آنگاه حضرت فرمود : شما تعجب کردید که زمین مطیع امر من می شود ، وقتی به او گفتم قرار بگیر؟ عرض کردند : بلی یا امیرالمومنین .

حضرت فرمود : من همان کسی هستم که خداوند در قرآن می فرماید :“و قال الانسان مالها “ من به زمین میگویم برای من حوادث و اخباری را که بر تو انجام شد بیان کنی و به من بگو اعمالی را که مردم در روی تو بجا آوردند ، پس از آن حضرت فرمود : اگر این همان زمین لرزه هایی بود که خداوند در سوره ی زلزال می فرماید ، زمین به من اخبار خود را می داد ولی این زلزله آن زلزله نیست …!

تفسیر برهان ج۴ ص۴۹۳ – ۱۰۰۱داستان از زندگی علی علیه السلام ص۳۱۱

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031