مرداد
30
1393

شهادت امام صادق علیه السلام

 

– امام صادق علیه‎السلام می‎فرماید:

دوستان خدا آنانند که هنگامی که مشاهده کنند، مردم حرام‎های خدا را حلال می‎شمارند، مانند پلنگ زخم خورده غضبناک شوند.

شهادت مظلومانه قرآن ناطق، امام صادق علیه‎السلام بر شما تسلیت باد.

مرداد
29
1393

ویژگیهاى زندگى امام صادق (علیه السلام)

جـعفر بن محمد، امام صادق (علیه السلام ) در میان برادرانش جانشین و وصىّ پدرش بود و بـعـد از پـدر، عـهـده دار مـقـام امـامـت گـردیـد. او از نـظـر فـضـایـل ، برترین آنان بود و در مقام و منزلت در نزد شیعه و سنّى از همه برادرانش ، بـرتـر و بـلنـدمـقـام تـر و نـامـدارتـر بـود. و بـه قـدرى از عـلوم او نـقـل کرده اند که در همه جا پخش شده و از مسافر و غیر مسافر از گفتار آن حضرت بهره مـنـد مـى شـدنـد و آن انـدازه کـه عـلمـا و دانـشـمـنـدان از او نـقـل حـدیـث کـرده انـد، از هـیـچـکـس از افـراد خـانـدان آن حـضـرت ، آن انـدازه نـقـل نـکرده اند و راویان و اهل آثار، به قدرى که از او بهره مند شده اند از دیگران بهره مـنـد نـشـده انـد، چـرا کـه دانـشـمـنـدان حدیث شناسى که نام راویان مورد اطمینان از علوم آن حضرت را برشمرده اند ـ با همه اختلاف در عقیده و گفتار ـ به چهار هزار نفر مى رسد و دلایل صدق امامت امام صادق (علیه السلام ) آنچنان آشکار است که قلبها را حیران کرده و زبـان دشـمـن را از اشـکـال تـراشـى و خـرده گـیـرى لال نـمـوده اسـت .
امـام صـادق (عـلیـه السـلام )بـه سـال ۸۳ هـجـرت ۱۷ ربـیـع الاوّل در مـدیـنـه چـشـم بـه جـهـان گـشـود و در (۲۵) مـاه شوّال ، سال ۱۴۸ هجرى در سن ۵۶ سالگى به شهادت رسید.
قـبـر شریفش در قبرستان بقیع واقع در مدینه در کنار قبر پدر و جدّ و عمویش امام حسن مجتبى (علیه السلام ) مى باشد. مادرش اُمّ فَروه نام داشت که دختر قاسم بن محمّد بن ابوبکر است
آن حضرت ۳۴ سال امامت کرد، پدرش امام باقر (علیه السلام ) او را وصىّ خود قرار داد و به طور آشکار، به امامت او تصریح کرد.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031