اسفند
14
1395

ویژگی هاى خـانه حضرت زهــرا علیهاالسلام

محـل نـماز و عبادت پیامبر«صلی الله علیه و آله»

خانه فاطمه علیهاالسلام استراحت‏گاه موقت پیامبر«صلی الله علیه و آله» هنگام دیدار از یگانه گوهرش بوده. جاى جاى این خانه قدمگاه، محل نشستن، نماز، عبادت و سجده ‏گاه وجود مقدس نبى اکرم«صلی الله علیه و آله» بود.

حضرت على«علیه السلام» فرمود: «روزى پیامبر«صلی الله علیه و آله» به دیدار ما آمد، ما نیز حریره ‏اى(۱)برایش آماده کردیم و ام ایمن هم ظرفى از ماست، کره و مقدارى خرما به ما هدیه کرد. پیامبر«صلی الله علیه و آله» از جاى برخاست، وضو ساخت، به سوى قبله ایستاد و مدتى دعا کرد. آن گاه با چشمانى پر از اشک، سر به سجده گذارد. هیبت و عظمت پیامبر«صلی الله علیه و آله» مانع شد که علت گریه ‏اش را بپرسیم.

فرزندم حسن«علیه السلام»، از جاى جست و گفت: پدر جان! کارهایى را دیدم انجام دادى که پیش از این انجام نداده بودى. پیامبر«صلی الله علیه و آله» فرمود: فرزندم! من امروز با دیدن شما آن قدر خوشحال شدم که پیش از این، چنین شادمانى به من دست نداده بود. اینک جبرئیل آمد و به من خبر داد که همه شما کشته خواهید شد و محل دفن شما هم دور از یکدیگر خواهد بود.

با شنیدن این خبر براى شما دعا کردم. امام حسین«علیه السلام» عرض کرد: اى رسول خدا! با این وصف که قبرهاى ما از هم جدا مى ‏باشد، پس چه کسى به زیارت قبور ما مى ‏آید؟

پیامبر«صلی الله علیه و آله» فرمود: گروهى از امتم که کمک و صله مرا دوست مى ‏دارند.
پس در روز قیامت‏ به زیارت این دسته خواهم رفت و بازوانشان را گرفته و آنها را از گرفتاریها و سختیهاى روز قیامت نجات خواهم داد.»(۲)

مـنابع:
۱٫ غذایى است که با آرد و شیر یا روغن مى ‏پزند. فرهنگ جدید، ص۹۱٫
۲٫ بشاره المصطفى(ع) لشیعۀ المرتضی(ع)، ص۱۹۵؛ عوالم العلوم و المعارف، ج‏۷، ص۱۲۳ و کامل الزیاراه، ص۵۸

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031