دی
7
1397

سقیفه وغدیر – سوال بیست و ششم

علماء ما می گویند که عمری که آنقدر جرات داشت که نگذاشت پیامبر اکرم امر جانشینی علی علیه السلام را به فرموده شما در جریان احتضار انجام دهد خود باید پیامبر می شد. آیا برای این بیان توضیحی دارید؟

✍️پاسخ

واقعیت غیر ار این است. ما معتقدیم پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با علم الهی می دانستند که اگر بگویند قلم و کاغذ بیاورید او مانع خواهد شد و چنین توهینی خواهد کرد و کفر او آنروز و امروز برای ما روشن خواهد شد.
مگر امر جانشینی علی علیه السلام در آنروز بر کسی پوشیده بود؟ تنها حدود ۷۰ روز از جریان غدیر نگذشته بود لذا همه نسبت به امر خلافت علی علیه السلام توجیه بودند. اینطور نبود که اگر قلم کاغذ اورده می شد خلافت امیرالمؤمنین معرفی و چون نیاوردند امر معرفی خلافت ایشان ناکام ماند! پیامبر در طی ۲۳ سال از هر فرصتی برای انجام این امر مهم استفاده کرده بودند.
بنابراین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با انجام این حرکت نمایشی امروز این مدرک را در اختیار شیعه قرار دادند تا به کمک آن بتوانیم به شما نیت درونی این فرد را مبنی بر زمینه ساری غضب خلافت امیرالمومنین علیه السلام ثابت کنیم.
و البته با این نحوه برخورد و توهین اشکار نیز ثابت می شود که ذره ای ایمان در وجود او نسبت به وجود مقدس پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وجود نداشت. جالب است علماء شما از این جریان چطور بهره برداری نموده و عمر را لایق پیامبری می دانند. قضاوت این موضوع را به خود شما واگذار می کنم.

ادامه دارد….

      مطالب مرتبط

درباره نویسنده: علي معتمدكيا

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031