اردیبهشت
18
1392

توبه عنایتی از جانب خدا

حضرت آدم علیه‌السلام به خداوند عرض کرد: خداوندا، شیطان را بر من مسلط ساختی و مثل جریان خون در رگها که در من جریان دارد، او را قادر کردی که به بدن من داخل شود.

خداوند فرمود: ای آدم، در قبال این کار این امتیاز را به تو و فرزندانت دادم که هر کس فکر عمل بد کند به حساب او نوشته نشود،ولی اگر آن عمل بد را انجام داد فقط یک جرم حساب شود (یک گناه به حسابش نوشته می‌شود) لکن اگر کسی نیّت به انجام کار خوب کرد، ولی انجام نداد، (یک ثواب برای  آن نوشته) و اگر آن نیّت خوب را عمل کرد (ده‌ثواب به وی داده می‌شود)

آدم علیه‌السلام عرض کرد: خداوندا، این عنایت را درباره‌ی من و فرزندانم زیادتر کن.

خداوند فرمود: اگر کسی از فرزندانت گناهی را مرتکب شد و بعد از آن توبه کرد، من آن گناه را می‌بخشم .

باز هم آدمعلیه‌السلام گفت: خداوندا، بیشتر از این عنایت فرما.

خداوند فرمود: من مهلت توبه را تا دم مرگ به آنها دادم.

آدم علیه‌السلام عرض کرد: خداوندا، لطف بسیار است و کافی می‌باشد.

(کلیات حدیث قدسی، ص۲۳)

      مطالب مرتبط

درباره نویسنده: علي معتمدكيا

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

تیر ۱۴۰۵
ش ی د س چ پ ج
« خرداد    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031