شهریور
29
1392

اکراه موی مصنوعی

زدن موى دیگران به سر مکروه است‏

سلیمان بن خالد گوید: به امام (علیه‌السلام) عرضه داشتم: زن بر سر خود موى مصنوعى مى‏‌نهد، آیا جایز است؟ فرمود: اگر از موى خودش یا از پشم باشد مانعى ندارد ولى از موى دیگرى مکروه است.

از عمار ساباطى، به حضرت صادق (علیه‌السلام) گفتم میگویند پیغمبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) واصله (وصل‏کننده) و موصوله (وصل‏شونده) را لعنت فرموده؟ حضرت فرمود: آرى. گفتم مراد کسى است که آرایشگرى میکند و بر سر زلف مصنوعى مى‏‌گذارد؟ فرمود: نه، این کار اشکالى ندارد. گفتم پس واصله و موصوله کیست؟ فرمود مراد زن دلاله و زن همه جایى است.

ابى بصیر گوید: از امام در باره کوتاه کردن موى جلوى سر، و زلف مصنوعى و این گونه چیزها که زن براى شوهر انجام میدهد پرسیدم؟ فرمود هیچ کدام اشکالى ندارد. (یونس در تفسیر این روایت گوید: مراد آن زلف مصنوعى است که از پشم باشد، ولى موى دیگرى را نباید بسر گذارد که مردار بشمار میرود).

از حضرت صادق (علیه‌السلام) : زن وقت حیض نباید موى خود را بیاراید، و آن را جلوى سر جمع کند.

مکارم الأخلاق / ترجمه میرباقرى، ج‏۱، ص: ۱۶۱

درباره نویسنده: علي معتمدكيا

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031