تیر
12
1397

 مسلمانی یعنی این “آقا” را قبول داشته باشیم.

مسلمانی یعنی این آقا را قبول داشته باشیم و إلا خداوند را در همه ی ادیان قبول دارند.

محبت پیامبر (صلی الله علیه و اله) می تواند وجود انسان را آتش بزند و کسی که به این محبت نرسیده است مسلمان نیست و اتفاق های دیگری در او افتاده است. _ در صدر اسلام _ هر کس به پیامبر (صلی الله علیه و اله) مومن می شد به این معنا بود که شدیدأ محبت پیامبر را در قلب خود احساس می کرد. به حدی که می خواست برای پیامبر بمیرد و هر کس اینگونه نبود، منافق بود و از روی طمع و تحت تأثیر جمع مسلمان شده بود.
مسلمانی یعنی این آقا را قبول داشته باشیم و إلا خداوند را در همه ی ادیان قبول دارند. خیلی ها اشتباه معنا می کنند و فکر میکنند دین یعنی ارتباط با خدا . در صورتیکه ارتباط با خداوند وجود دارد و دین نمی خواهد.
ما فکر میکنیم ذکر صلوات شعار است در صورتیکه شعار نیست بلکه اصل دین است دین یعنی ایمان آوردن به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله).
الان ما مسلمانانی داریم که ایمان به خدا دارند و به رسول خدا هم احترام می گذارند اما آن را جدی نمی گیرند و از کنار آن عبور میکنند.

? سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در حسینیه آیت الله حق شناس – آذر۹۵

خرداد
31
1397

خراب کار نباش!

ما در تجربه اخیر انقلابمان دیده ایم حزب الله هایی که از دانش کافی برخوردار نبودند، انصافا خراب کاری هایشان بیشتر از کارهای خوبشان بوده است.

امام جواد (علیه السلام) می فرماید : مَنْ عَمِلَ عَلى غَیر علم کان ما یُفْسِده اکثرَ ممّا یُصْلِح؛ کسی که بدون دانش عمل کند خراب کاری های او بیشتر از کارهای درستش خواهد بود. ما در تجربه اخیر انقلابمان دیده ایم حزب الله هایی که از دانش کافی برخوردار نبودند، انصافا خراب کاری هایشان بیشتر از کارهای خوبشان بوده هرچند کارهای خوبشان برجسته بوده.

باید از کسی که از جهت گیری و انگیزه ی درستی برخوردار است اما دانش کافی ندارد ترسید.خدا بعضی وقتها دست اینها را می گیرد و بعضی وقتها هم نه و اقداماتی می کنند به حدی که زبان انسان بسته می شود و نمی تواند انتقاد کند. اثر مخربش بیشتر است، کسانی که از آگاهی های نیم بند برخوردارند.

? سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در حسینیه آیت الله حق شناس – فروردین۹۶

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031