تیر
9
1393

فضیلت خواندن سوره انفال و توبه

از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است:«هر کس سوره انفال و سوره توبه را در هر ماه بخواند هرگز نفاق بر او راه نمی‌یابد و از شیعیان امیرالمؤمنین علیه السلام می‌باشد.»

بحارالانوار ج۹۲ ص۲۷۷ ح۱

تیر
7
1393

فضیلت سوره اعراف

به سند معتبر از امام صادق علیه السلام نقل شده است که: «هر کس سوره اعراف را در هر ماه بخواند روز قیامت از جمله جماعتی از دوستان خداست که حق تعالی در شان ایشان فرموده است: خوفی بر ایشان نیست و اندوهناک نمی‌شوند. و اگر در هر جمعه بخواند او را در قیامت حساب نمی‌کنند. آیات محکمات در این سوره بسیار است پس قرائت آن را ترک ننمایید زیرا در قیامت برای کسی که آن را خوانده باشد گواهی می‌دهد»

 
بحارالانوار ج۹۲ ص ۲۷۶ ح۱

تیر
3
1393

فضیلت خواندن سوره انعام

به سند معتبر از امام صادق علیه السلام نقل شده است:« سوره انعام یکدفعه نازل شد و هفتاد هزار ملک آن را مشایعت کردند تا نزد حضرت رسول صل الله علیه و آله آوردند. پس این سوره را تعظیم نمایید و بزرگ دارید، زیرا اسم اعظم الهی در هفتاد موضع این سوره می‌باشد. اگر مردم بدانند در قرائت این سوره چه فضیلت و ثوابی‌ست هرگز قرائتش را ترک نمی‌نمایند!»(۱)
از عبدالله عباس نقل شده است:« کسی که هر شب سوره انعام را بخواند در روز قیامت از جمله ایمنان می‌باشد و به دیده خود هرگز جهنم را نمی‌بیند.»(۲)
به سند معتبر از امام رضا علیه السلام نقل شده است که:« سوره انعام را یکدفعه نازل نمودند و هفتاد هزار مَلَک آن را مشایعت کردند و با صدای بلند تسبیح و تکبیر و تهلیل می‌گفتند تا نزد حضرت رسول صل الله علیه و آله آوردند. پس هر کس این سوره را بخواند آن هفتاد هزار ملک تا روز قیامت برای او تسبیح می‌گویند.»(۳)
از امام محمد باقر علیه السلام نقل شده است:« اگر علتی داری که خوف هلاک از آن داشتی سوره انعام را بخوان و باید دانست از آن علت مکروهی به تو نمی‌رسد.»(۴)

 

 

منابع:
۱- بحارالانوار ج۹۲ ص۲۷۵ ح۶
۲- همان ج۹۲ ص ۲۷۴ ح۲
۳- همان ج۹۲ ص۲۷۴ ح۱
۴- همان ج۹۲ ص۲۷۵ ح۴

 

اردیبهشت
28
1393

ثواب خواندن سوره مائده

امام باقر علیه السلام فرمود: هر که سوره مائده را هر پنج شنبه تلاوت کند، ایمان او به ظلم آلوده نخواهد شد و هرگز مشرک نخواهد شد.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق ص ۱۹۷

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031