دی
1
1395

پیامدهای زنا

پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) فرمود:
«یَا مَعْشَرَ الْمُسْلِمِینَ إِیَّاکُمْ وَ الزِّنَاءَ فَإِنَّ فِیهِ سِتَّ خِصَالٍ ثَلَاثٌ فِی الدُّنْیَا وَ ثَلَاثٌ فِی الْآخِرَهِ فَأَمَّا الَّتِی فِی الدُّنْیَا فَإِنَّهُ یُذْهِبُ الْبَهَاءَ وَ یُورِثُ الْفَقْرَ وَ یَنْقُصُ الْعُمُرَ وَ أَمَّا الَّتِی فِی الْآخِرَهِ فَإِنَّهُ یُوجِبُ سَخَطَ الرَّبِّ عَزَّ وَ جَلَّ وَ سُوءَ الْحِسَابِ وَ الْخُلُودَ فِی النَّار؛

ای گروه مسلمانان! بر شما باد که از زنا دوری کنید. پس به راستی در آن شش خصلت (و پیامد) است:
سه خصلت در دنیا، و سه خصلت در آخرت:

پس آنچه در دنیا [ست و دامنگیر زانی می شود،] به راستی ارزش (و شخصیّت او) از بین می رود و فقر [و بیچارگی] دامنگیر او می شود و عمرش کم می شود
و امّا آنچه در آخرت است [و بدان گرفتار می شود] آن که به راستی خشم پروردگار و بدی حساب را در پی می آورد [و نیز اگر توبه نکند] همیشه در جهنم خواهد بود.»

خصال ، شیخ صدوق ، ص۲۶۱

شهریور
2
1392

جلوگیری از زنا

جوانی نزد پیغمبر صلوات الله علیه آمد و گفت: امکان دارد که مرا رخصت فرمایی تا زنا کنم؟

اصحاب بانگ بر وی زدند!

پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: نزدیک من آی!

آن جوان پیش شد.

فرمودند: هیچ دوست می داری که کس با مادر تو زنا کند یا با دختر و خواهر تو و همچنان با عمّات و خالات و خویشان خود این کار روا داری؟

عرض کرد: رضا ندهم.

فرمودند: همه بندگان خدای چنین باشند. آن گاه دست مبارک بر سینه ی او فرود آورد و این چنین برایش دعا فرمود: اَللّهم اغْفِرْ ذَنْبَهُ وَ طَهِّر قَلْبَهُ وَ حَصِّن فَرْجَهُ

دیگر از آن پس به جانب هیچ زنِ بیگانه دیده نشد.

منتهی الآمال – باب اول – صفحه ۳۹

مرداد
21
1392

عفت فرج، از مصادیق عفت ورزیدن

عفت فرج از تکالیف شاقه الهی است . احتراز از زنای صِرف، واجب است و زنا از گناهان کبیره می‌باشد. عفت از مکروهاتی که در شرع معلوم شده است مستحب است.

زنا بر اعضا و جوارح منقسم می‌شود: زنای فرج معلوم است. زنای چشم نگاه کردن به پسران به شهوت و به زنان غیر محرم است، زنای گوش شنیدن آوازی است که باعث شهوت می‌شود. زنای دست بازی کردن با نامحرم است. و همچنین در سایر اعضا.

به سند معتبر از امام محمد باقر و امام جعفر صادق علیهم السلام نقل شده است که فرمودند: «هیچ کس نیست مگر آنکه بهره‌یی از زنا می‌یابد. زنای چشم نظر کردن است زنای دهان بوسیدن است و زنای دست ها لمس کردن است خواه فرج تصدیق این اعضا بکند و خواه تکذیب نماید یعنی خواه زنای فرج متحقق شود و خواه نشود.»(۱)

حضرت رسول صل الله علیه و آله فرمود:«چون زنا بعد از من میان امت بسیار می‌شود مگر فجأه بسیار می‌گردد.» (۲)

حضرت صادق علیه السلام در حدیثی فرمود: «حواریون در خدمت حضرت عیسی جمع شدند و گفتند: ای معلم خیرات! ما را ارشاد کن. حضرت عیسی فرمود: حضرت موسی کلیم خدا شما را امر کرد که قسم دروغ به خدا نخورید من به شما امر می‌کنم نه قسم بخورید و نه قسم دروغ. حضرت موسی به شما امر می‌کرد زنا نکنید و من به شما امر می‌کنم که زنا را در خاطر خود هم نگذرانید چه برسد به اینکه انجام هم بدهید. زیرا کسی که در خاطر خود خیال زنا می‌گذراند مثل کسی است که در خانه مزین طلاکاری آتش روشن می‌نماید و دودش نقش‌ها و زینت‌ها را باطل نماید هر چند خانه نسوزد.»(۳)

از حضرت رسول صل الله علیه و آله نقل شده است که:«هر کس به حرام ذره‌یی به زنی جماع کند یا با مردی یا پسری اغلام کند خدا او را در قیامت از مردار گندیده‌تر محشور می‌گرداند که مردم از بوی او متأذی می‌شوند تا به جهنم داخل شوند. خدا هیچ عملی را از او قبول نمی‌کند و همه اعمالش را حبط می‌نماید و وی را در تابوتی داخل می‌کند و می‌فرماید که او را با میخ‌های آهن بر آن تابوت بدوزند و در عذابی باشد که اگر رگی از رگ‌های او را بر چهارصد هزار کس بگذارند همه می‌میرند و از همه کس عذابش بیشتر باشد…. کسی که به خانه همسایه نظر کند و نظرش بر عورت مردی یا گیسوی زنی یا بدن او بیفتد خدا او را با منافقانی که تتبع امور مسمانان می‌کردند داخل جهنم می‌کند و از دنیا بیرون نمی‌رود تا رسوا شود و در آخرت عیوبش فاش می‌گردد…. اگر زنی راضی شود که مردی به حرام او را در بر گیرد یا ببوسد یا به حرام با او ملاقات نماید یا با او خوش طبعی نماید بر آن زن نیز گناه آن مرد می‌باشد و اگر مرد او را مجبور سازد گناه هر دو بر مرد می‌باشد.کسی که چشم‌های خود را به حرام از دیدن زنی پر کند خدا در قیامت بر چشم‌هایش میخ‌ها می‌دوزد و چشم را پر از آتش می‌کند تا از حساب خلایق فارغ شود سپس می‌فرماید که او را به جهنم ببرند…. غضب الهی شدید است بر زنی که شوهر داشته باشد و نظر به نامحرم بکند و اگر چنین کند خدا ثواب اعمالش را حبط می‌نماید….»(۴)

به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود:«حرمت اغلام بیشتر از زناست. زیرا حق تعالی به اغلام امتی ـ قوم لوط ـ را هلاک کرد و کسی را به زنا در دنیا هلاک نکرد.»(۵)

منابع:

عین الحیاه محمد باقر مجلسی/ ۵۱۲

۱- فروع کافی ۵/۵۵۹، ح۱۱

۲- همان  ۵/ ۵۴۱، ح۴

۳- همان ۵/ ۵۴۲، ح۷

۴ـ عقاب الاعمال شیخ صدوق، ص۳۳۲

۵ـ فروع کافی ۵/ ۵۴۳، ح۱

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031