خرداد
5
1392

اهمیت روزه گرفتن در روز پانزدهم ماه رجب

بدان و آگاه باش که پانزدهمین روز از ماه رجب، روز بسیار شریفی است همان‌گونه که «سید بن طاووس» در کتاب «اقبال» به اسناد خود از ابن ابی عیاش روایت کرده است که او گفت: حضرت آدم علیه السلام به درگاه خداوند عرضه داشت:«خداوندا! ای پروردگار من! به من بگو که محبوب‌ترین وقت‌ها نزد تو چه وقتی است؟»

خداوند تبارک و تعالی به او وحی کرد که:«ای آدم! دوست داشتنی ترین اوقات نزد من روز پانزدهم ماه رجب می باشد.

ای آدم! در روز پانزدهم ماه رجب با گرفتن روزه و خواندن دعا و گفتن استغفار و ذکر لا إله الّا الله به من نزدیکی و تقرب بجوی.

ای آدم! قضا و مشیت من بر این تعلق گرفته و من در کتاب خویش اینگونه نوشته‌ام که از فرزندان تو پیامبری را به رسالت مبعوث کنم که او بردبار و مهربان و بخشنده و دانا و بابرکت است و بداخلاق و بیرحم و بی عاطفه نیست. من روز پانزدهم ماه رجب را به او و امت او اختصاص داده‌ام که در آن روز هر چه از من بخواهند من به آنها می‌بخشم و هر کس از آنان در این روز از من طلب بخشایش و آمرزش کند، او را می‌بخشم و به هر کدام از آنها که از من درخواست رزق و روزی نماید، رزق و روزی می‌دهم و از هر یک از آنان که از من طلب دستگیری و کمک کنند کمک می‌نمایم و اگر از من بخواهند که بر آنان رحم آورم ترحم می‌کنم.

ای آدم! هر کس روز پانزدهم ماه رجب را روزه بگیرد و ذکر بگوید و خشوع بورزد و خشم خود را کنترل کند و از مال خویش صدقه بدهد پاداش او در نزد من چیزی جز بهشت نیست.

ای آدم! به فرزندانت بگو که در ماه رجب از ارتکاب معاصی و گناهان بپرهیزند، زیرا گناه در آن بسیار بزرگ است.»

(المراقبات ۱۷۰/۱۷۱)

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031