خرداد
27
1393

ثواب دعا کردن برای مردان و زنان مؤمن و مسلمان

صفوان بن یحیی از حضرت موسی بن جعفر علیه السلام روایت کرده است که فرمود: هر که برای برادران مؤمنش دعا کند خداوند برای هر مؤمن فرشته‌ای می‌گمارد تا برای او دعای خیر کنند.
امام رضا علیه السلام فرمود: هیچ مؤمنی نیست که برای مردان و زنان مؤمن و مردان و زنان مسلمان –زنده و مرده- دعا کنند مگر این که خداوند برای هر مرد و زن با ایمانی از هنگام برانگیخته شدن حضرت آدم تا روز قیامت یک حسنه برای او می‌نویسد.
امام صادق علیه السلام فرمود: هر که روزی بیست و پنج مرتبه بگوید:«اللهُمَّ اغْفِر لِلْمُؤمِنینَ وَ الْمُؤمَناتِ وَ الْمُسلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ» خداوند تا روز قیامت به تعداد مؤمنینی که آفریده است و خواهد آفرید در کارنامه اعمالش حسنه‌ای می‌نویسد و گناهی را پاک می‌سازد و مقام او را یک درجه بالا می‌برد.
امام صادق علیه السلام به نقل از نیاکان پاکش روایت نمود که پیامبر خدا صل الله علیه و آله فرمود: هیچ بنده‌ای برای مردان و زنان با ایمان دعا نمی‌کند مگر این که خداوند همان دعا را به تعداد همه مؤمنینی که آفریده یا خواهد آفرید در حق او مستجاب کند و اگر روز قیامت محکوم به آتش شود او را به سوی جهنم می‌برند و مردان و زنان با ایمان می‌گویند: پروردگارا! این فرد برای ما دعا می‌کرد شفاعت ما را درباره او بپذیر. و خداوند شفاعت آن‌ها را می‌پذیرد و از دوزخ نجات می‌دهد.
پیامبر خدا صل الله علیه و آله فرمود: هر گاه یکی از شما بخواهد دعا کند در حق همه دعا کند که از مهمترین موجبات پذیرش دعا می‌باشد.

 

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۳۰۳

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031