اسفند
24
1399

حدیث روز

عبادت و دعا

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله ـ مِمّا رَأى فی لَیلَهِ المِعراجِ مَکتوبا عَلى بَعضِ أبوابِ النّارِ ـ: حاسِبوا أنفُسَکُم قَبلَ أن تُحاسَبوا ، وَبِّخوا نُفوسَکُم قَبلَ أن تُوَبَّخُوا ، ادعُوا اللّهَ عز و جلقَبلَ أن تَرِدوا عَلَیهِ ولا تَقدِرونَ عَلى ذلِکَ .

ـ از جمله چیزهایى که در شب معراج ، بر یکى از درهاى دوزخ نوشته دید ـ: پیش از آن که از شما حسابرسى شود ، به حساب خود برسید و پیش از آن که شما را [در قیامت ]ملامت کنند ، خود به ملامت خویشتن بپردازید . خدا را بخوانید ، پیش از آن که بر او درآیید و دیگر ، قادر به این کار نباشید.

الفضائل : ص ۱۳۰
تیر
2
1393

خشتى از طلا و خشتى از نقره

رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:
– وقتى مرا به معراج بردند، وارد بهشت شدم . در آنجا فرشتگانى دیدم که با خشت طلا و خشت نقره ساختمانى مى سازند ولى گاهى دست از کار مى کشند از فرشتگان پرسیدم : شما چرا گاهى کار مى کنید و گاهى از کار دست مى کشید؟ سبب چیست ؟
پاسخ دادند: هر وقت مصالح ساختمانى به ما برسد مشغول مى شویم و هرگاه نرسد از کار باز مى ایستیم .
گفتم : مصالح ساختمانى شما چیست ؟
جواب دادند: ((سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر)).
وقتى مؤ من این ذکر را مى گوید ما ساختمان را مى سازیم . وقتى که ساکت مى شود ما نیز دست از کار مى کشیم

اسفند
17
1392

ثواب صلوات بر محمد و آل محمد

ﺯﻣﺎﻧﯽ ﮐﻪ پﯿﺎﻣﺒﺮ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺍﺝ ﺑﻮﺩ ﻣﻠﻜﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺁﻣﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺩﻭ ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﺑﺠﺎ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻡ ﻛﻪ ﺑﯿﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﻃﻮﻝ ﻛﺸﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ پﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﻗﯿﺎﻡ ﻭ پﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ پﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺳﺠﻮﺩ ﻭ پﻨﺞ ﻫﺰﺍﺭ ﺳﺎﻝ ﺩﺭﺣﺎﻝ ﺗﺸﻬﺪ ﺑﻮﺩﻡ . ﺣﺎﻻ ﺛﻮﺍﺏ ﺍﯾﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﻫﺪﯾﻪ ﻣﯽ ﻛﻨﻢ ﺑﻪ ﺍﻣﺖ ﺷﻤﺎ . ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻣﺖﻣﻦ ﺍﺣﺘﯿﺎﺝ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺗﻮ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ . پﺲ ﺑﺪﺍﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﺰﺕ ﺧﺪﺍ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺍﺯﮔﻨﺎﻫﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﻣﺖ ﻣﻦ ﯾﻚ ﺑﺎﺭ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﺑﻔﺮﺳﺘﻨﺪ، ﺛﻮﺍﺏ ﺁﻥ ﺍﺯ ﺑﯿﺴﺖ ﻫﺰﺍﺭﺳﺎﻝ ﻃﺎﻋﺖ ﺗﻮ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺳﺖ.
ﻣﻨﺒﻊ : ﺁﻣﺎﻟﯽ ﺻﺪﻭﻕ، ﺝ ۳، ﺹ ۴۲۹
ﺍﻟﻠﻬﻢ ﺻﻞ ﻋﻠﯽ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﺁﻝ ﻣﺤﻤﺪ ﻭ ﻋﺠﻞ ﻓﺮﺟﻬﻢ والعن اعداءهم .
اللهم العن الجبت والطاغوت

مهر
10
1392

چهره اعمال انسان

بر طبق تفاسیر آیات معراچ پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله چهره‌های اطراف ما به دو گونه دیده می‌شود:
۱ـ چهرۀ ناسوتی
۲ـ چهرۀ ملکوتی
به عنوان مثال؛ نماز به عنوان یکی از اعمال عبادی ما، یک چهرۀ ناسوتی دارد که همان اذکار و اقوال و افعال آن است و یک چهرۀ ملکوتی که آن قدر زیبا و جذاب و دوست‌داشتنی است که اگر انسان‌های عادی آن ملکوت نماز و آن چهرۀ برزخی را یک بار مشاهده کنند، دیگر شیفته و واله نماز می‌شوند تا جایی که جان تسلیم کنند.
دروغ نیز آن قدر چهره‌ای وحشتناک و تهوع‌آور دارد که اگر انسان یک بار آن ملکوت دروغ را ببیند، اگر بدنش را تکه‌تکه کنند هرگز حاضر به دروغ گفتن نمی‌شود.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031