بهمن
2
1397

سقیفه و غدیر – سوال پنجاه و یکم

خیلی عجیب است! اهل سنت فتح باب مسجد را به نقل از ابوهریره به خلیفه ابوبکر نسبت می دهند در حالیکه شما فرمودید اختصاص به علی علیه السلام دارد.
لطفا در این خصوص اگر سندی از کتب مورد وثوق ما دارید اشاره بفرمایید؟

✍️ پاسخ:

بله متاسفانه اُموی ها سعی نمودند که در مقابل هر فضیلتی که از خصائص امیرالمومنین علی علیه السلام بشمار می آید حدیثی بوسیله ایادی مواجب بگیر خود، مانند ابوهریره و مغیره و غیره درست کنند.
?امام محمد حنبل در صفحه ۱۷۵ جلد اول و صفحه ۲۶ جلد دوم و صفحه ۳۶۹ جلد چهارم مسند خود و امام ابو عبدالرحمن نسائی در سنن و صفحه ۱۳ و ۱۴ خصائص العلوی و حاکم نیشابوری در صفحه ۱۱۷ و ۱۲۵ جلد سوم مشترک و سبط ابن جوری در صفحه ۲۴ و ۲۵ تدکره، با بیانات مشروحی این حدیث را اثبات نموده اند.
همچنین ابن حجر مکی متعصب در صفحه ۷۶ صواعق و ابن حجر عسقلانی در صفحه ۱۲ جلد ۷ فتح الباری و طبرانی در اواسط، ابن کثیر در صفحه ۳۴۲ جلد هفتم تاریخ خود و ده ها سند دیگر با عبارات مختلف از رسول خدا صلی الله علیه و آله نقل کرده اند که امر فرمودند:
تمام درهای مسجد را مگر در خانه علی علیه السلام را بستند.
✔️خلاصه اینکه اختصاص دادن این خصیصه به علی علیه السلام از طرف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله تاکیدی بر آیه تطهیر داشت که علی و فاطمه و اولاد ایشان دور از هر نوع نجاست و ناپاکی هستند.
جالب است که حتی بخاری و مسلم نیز در صحیحن خود به این موضوع اشاره کرده اند. لذا چطور است با این همه سند از کتب اهل سنت، تنها به نقل، فرد معلوم الحالی مثل ابوهریره اکتفا می کنید؟

      مطالب مرتبط

درباره نویسنده: علي معتمدكيا

فرستادن دیدگاه

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031