اردیبهشت
15
1392

محفوظ از خطرات

امام صادق علیه السلام می فرماید: دو برادر نزد رسول خدا صلّی الله علیه واله آمدند و عرض کردند: ما میخواهیم برای تجارت به شام برویم. به ما بیاموزید که برای محفوظ ماندن از خطرات چه بگوییم.

حضرت فرمودند: که وقتی به کاروانسرا رفتید و نمازعشا را بجا آوردید، هر کدام از شما هنگامی که به بستر خواب رفت، «تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها » را بگوید و بعد از آن «آیه الکرسی » را بخواند،  در این صورت تا صبح از هر شرّی محفوظ خواهد بود .

در بین راه عدّه‌ای دزد آنها را تعقیب کردند و وقتی آن دو به کاروانسرا وارد شدند، غلام خود را مأمور کردند که برود وببیند این دو برادر در چه حالی بسر میبرند؛ خوابند یا بیدار.

وقتی غلام به آنها رسید، دو برادر به بستر خواب رفتند وهر یک ازآنها « آیه الکرسی وتسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها‌ ‌»‌ را قرائت کردند و به دنبال آن (غلام دید که) ناگاه دو دیوار آن دو را احاطه کرد. پس آن غلام هر چه اطراف آنها را گشت جز دو دیوار چیزی ندید،به نزد دزدها بازگشت. آنها به او گفتند :خدا تو را ذلیل کند؛ تو به ما دروغ گفتی؛ بلکه ناتوانی کردی و ترسیدی ، آن گاه خودشان برخاستند و نگاه کردند؛ ولی آنها نیز جز دو دیوار چیز دیگری ندیدند، پس به جایگاه خود بازگشتند.

بعد از آن که صبح شد، دزدها به نزد آن دو برادرآمدند وگفتند: شما کجا بودید؟ گفتند : ما همین جا بودیم و از جای خود تکان نخوردیم. دزدها گفتند : به خدا قسم که ما آمدیم وجز دو دیوار چیزی ندیدیم، به ما بگویید که داستان شما از چه قرار است . گفتند:ما نزد رسول خدا صلّی الله علیه واله رفتیم و از او درخواست کردیم تا چیزی به ما بیاموزد، آن حضرت آیه الکرسی و تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را به ما آموخت و ما هم آنها را گفتیم. دزدان گفتند:بروید که ما به دنبال شما نخواهیم آمد و با وجود این کلام «آیهالکرسی و تسبیحات» هیچ دزدی نمیتواند معترض شما شود.

(آثار تسبیح فاطمه زهرا سلام الله علیها ،ص۳۴)

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031