شهریور
30
1399

مترفین چه کسانی هستند؟

 

✍ واژه “مترفین” در قرآن در مورد کسانی که فزونى نعمت آنها را غافل و مغرور و مست کرده و به طغیان واداشته، آمده است و مصداق آن غالباً پادشاهان، جباران، ثروتمندان مستکبر و خودخواه هستند؛ که امروزه بیشترین ظلم و فساد در دنیا، از همین “مترفین” سر چشمه می‌گیرد.

 

ویژگی های مترفین در قرآن:

 

۱⃣ انکار توحید و معاد. (سوره مؤمنون/۳۳). و دیدار آخرت را تکذیب می‌کردند. 

 

۲⃣ تقلید کورکورانه از آئین گذشتگان خود. (سوره زخرف/۲۳). ما پدران خود را بر آیینی یافتیم و به آثار آنان اقتدا می‌کنیم.

۳⃣ ملاک و معیار قرار دادن ثروت و امکانات مادّی خود. (سوره سبأ/۳۵) و گفتند اموال و اولاد ما بیشتر است و ما هرگز مجازات نخواهیم شد!

۴⃣ ظلم و جرم. (سوره هود/۱۱۶) و آنان که ستم می‌کردند، از تنّعم و کامجویی پیروی کردند و گناهکار بودند.

۵⃣ فسق. (سوره اسراء/۱۶) و هنگامی که بخواهیم، شهر و دیاری را هلاک کنیم. نخست اوامر خود را برای «مترفین» (و ثروتمندان مست شهوت) آنجا، بیان می‌داریم سپس هنگامی که به مخالفت برخاستند و استحقاق مجازات یافتند، آنها را به شدّت درهم می‌کوبیم.

شهریور
10
1397

✅اگر پیام غدیر را درست دریافت کرده باشیم در میدان جهاد اصغر پیروز می شویم

امام هادی علیه السلام می فرماید: «برای شیعیان ما از ناحیه ی ولایت ما یک پناهگاه و ایمن گاهی است. اگر شیعیان ما در تمام امور زندگیشان پیرو ولایت باشند عصمت و پناهندگی ما شامل حالشان می شود و آرامش و ایمن بودن از عذاب نصیبشان می شود».

اگر پیام غدیر درست برداشت شود باید روز به روز ولایت مداری ما امنیت، عزت و موفقیت ما را بیشتر کند. اگر پیام غدیر را درست دریافت کرده باشیم در میدان جهاد اصغر پیروز می شویم هم چنان که در جنگ ۸ ساله پیروز شدیم. در میدان جهاد اکبر پیروز می شویم همانطور که جوانان در مبارزه با نفس اماره پیروز شدند. در میدان جهاد کبیر که میدان زندگی هم هست پیروز می شویم و دشمن نمی تواند در زندگی های ما رسوخ کند ولی امروز دشمن در آشپزخانه های ما، لباس های ما، اتاق خواب های ما، موهای ما، ازدواج های ما، در خوراک ما و… نفوذ کرده است هرچه ولایت مدارتر باشم راه نفوذ دشمن را سد می کنیم.

?سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در فاطمیه بزرگ تهران – شهریور ۹۵

شهریور
7
1397

✅اعیاد مسلمانان

اعیاد برای شیعیان چهار تا می باشد. اولین: عید فطر که خودش پیام زیبایی دارد. می گویند هر مسلمانی بعد از ماه رمضان باید زکات فطره بدهد، اگر مسلمانان زکاتشان بدهدند دیگر فقیری باقی نمی ماند. دومین: عید قربان، فرمود هرکس دارد یک گوسفند بکشد و اگر ندارد چهل نفر جمع شوند و با هم گوسفندی تهیه و قربانی کنند. و سومین : روز جمعه است. نماز جمعه و غسل کردن و زیارت اهل قبور و صله رحم و… . روز جمعه روز تربیت است. و چهارمین: عید سعید غدیر خم. روایت داریم که در ماه در کنارش ستارگانند، ماه در برابر ستارگان چگون می درخشد؟ عید سعید غدیر در برابر اعیاد دیگر مثل ماه است در برابر ستارگان. این قدر این عید ارزش دارد.

?سخنرانی حجت الاسلام غروی در حسینیه سوهانک – مهر ۹۳

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031