مهر
13
1401

اربعین ۱۴۰۱

اوقاتِ خوش آن بود که با دوست به سر رفت

باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود

 

یادگاری سفر اربعینی که گذشت در قالب یک کلیپ ماند و در اینجا برای شما به اشتراک می گذاریم:

 

آبان
10
1397

جایگاه امام سجاد(علیه السلام) در زدودن تحریف از چهره اسلام

حادثه کربلا و روشنگری های بعد از آن دین را نجات داد و حقیقت را بازگرداند.

قیام امام حسین(علیه السلام) تحریف ها را از جامعه اسلامی‌ زدود و نقش امام سجاد(علیه السلام) استمرار مبارزه با تحریف ها بود.

یکی از عالمان اهل سنت نوشته بود که حادثه کربلا حادثه ای بسیار سخت و تکان دهنده بود و بعد از عاشورا همه از جمله فرزند امام حسین(علیه السلام) کنار رفتند و تنها مشغول دعا خواندن بودند و کاری به کسی نداشتند.

مرحوم سید حسن امین در جواب این ادعا، مقاله بلندی نوشته که نشان می دهد جایگاه امام سجاد(علیه السلام) در زدودن تحریف از چهره اسلام چقدر مهم است، حادثه کربلا و روشنگری های بعد از آن دین را نجات داد و حقیقت را بازگرداند.

? سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی راد در دارالقرآن علامه طباطبایی – مهر۹۷

آبان
5
1397

غصه نخور که نرفتی!

توصیه به زیارت امام حسین (علیه‌السلام) در اربعین چهار دلیل دارد که به ” ادله اربعه ” معروف است.

شخصی نزد امام صادق (علیه‌السلام) رفت و پرسید:

ما که نتوانستیم بریم چه می شود؟

فرمودند:

روز اربعین چه کار می کنی؟

گفت:

دلم متوجه قبر حضرت می شود و بعد آقا زیارت اربعین را به او آموزش داد و فرمود:

حتی اگر از راه دور در این روز این زیارت را انجام دهی خداوند در این روز فرشتگانی در عالم دارد که معلق اند و صبح سحر روز اربعین می آیند و تا غروبش در زمینند هر جای عالم و هر کس در قالب این کلماتی که من گفتم یعنی زیارت اربعین ارتباط دلی و قلبی برقرار کند ملائک می آیند و آن زیارت را بر می دارند و تا دم غروب نزد سیدالشهدا (علیه‌السلام) می برند و حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) به ملائک امر می کند که بنویسید اینجا آمدند و زیارت کردند.
ِ
امام صادق علیه‌السلام در ادامه فرمودند:

غصه نخور که نرفتی فقط در این روز دلت به یاد کربلا باشد و غم کربلا داشته باشی یعنی رفتی، آه که می توانی بکشی؟ چه بسا این آه ثوابش بیشتر از آن زیارت می شود.

? سخنرانی حجت الاسلام صراف در شب هجدهم ماه صفر- هیئت عبدالله بن الحسن علیه السلام / آذر۹۳

آبان
4
1397

کربلا به رفتن نیست به شدن است

زیارت اربعین را با فکر به خود شروع کنید. صرفا زیارت حرم نباشد. راه نجف تا کربلا را با فکر پیش ببرید. شهید آوینی در ” کتاب فتح خون” آورده است که ” کربلا به رفتن نیست به شدن است که اگر کربلا به رفتن بود شمر هم کربلایی است “. سرزمین کربلا ظرفیتی دارد که یک نفر را به درجه اعلی می رساند و دیگری را به پست ترین درجه! همچون شمر که درکربلا شمرشد نه در صفین.

? سخنرانی حجت الاسلام صراف در هیئت ریحانه الحسین – مهر۹۷

شهریور
10
1397

✅اگر پیام غدیر را درست دریافت کرده باشیم در میدان جهاد اصغر پیروز می شویم

امام هادی علیه السلام می فرماید: «برای شیعیان ما از ناحیه ی ولایت ما یک پناهگاه و ایمن گاهی است. اگر شیعیان ما در تمام امور زندگیشان پیرو ولایت باشند عصمت و پناهندگی ما شامل حالشان می شود و آرامش و ایمن بودن از عذاب نصیبشان می شود».

اگر پیام غدیر درست برداشت شود باید روز به روز ولایت مداری ما امنیت، عزت و موفقیت ما را بیشتر کند. اگر پیام غدیر را درست دریافت کرده باشیم در میدان جهاد اصغر پیروز می شویم هم چنان که در جنگ ۸ ساله پیروز شدیم. در میدان جهاد اکبر پیروز می شویم همانطور که جوانان در مبارزه با نفس اماره پیروز شدند. در میدان جهاد کبیر که میدان زندگی هم هست پیروز می شویم و دشمن نمی تواند در زندگی های ما رسوخ کند ولی امروز دشمن در آشپزخانه های ما، لباس های ما، اتاق خواب های ما، موهای ما، ازدواج های ما، در خوراک ما و… نفوذ کرده است هرچه ولایت مدارتر باشم راه نفوذ دشمن را سد می کنیم.

?سخنرانی حجت الاسلام ماندگاری در فاطمیه بزرگ تهران – شهریور ۹۵

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031