تیر
19
1393

اثر دعا در ماه رمضان

امام علی علیه السلام فرمود: چون ماه رمضان فرا رسید پیامبر خدا صل الله علیه و آله به پا خاست و خداوند را سپاس داشت و ستود و پس آن‌گاه فرمود: ای مردم! خداوند شما را از شرّ دشمنتان که از جنّیان بودند نگاه داشت و فرمود:«مرا بخوانید تا شما را پاسخ گویم»(غافر آیه ۶۰) و شما را نوید پاسخ گویی داد. بدانند خداوند بر هر شیطان رانده شده‌ای هفت فرشته مأمور می‌کند و آن شیطان‌ها رها نشوند تا آن‌گاه که ماه شما به پایان رسد. هان! درهای آسمان از نخستین شب آن ماه گشوده شود. آگاه باشید که دعا در آن ماه پذیرفته‌ آید.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق ص ۱۳۱

تیر
15
1393

چگونگی ماه رمضان

امام باقر علیه السلام فرمود: پیامبر خدا صل الله علیه و آله چون به هلال ماه رمضان می‌نگریست رو به قبله می‌فرمود:« اللهُمَّ أهلَّهُ عَلَیْنا بِالاَمْنِ وَ الایمانِ وَ السّامِهِ وَ الاسلامِ وَ الْعافِیَهِ الْمُجَلَّلَهِ وَ الرّزقِ الْواسِعِ وَ دَفْعِ الْاَسْقامِ وَ تِلاوَهِ الْقُرآنِ وَ العَوْنِ عَلَی الصَّلاهِ وَ الصّیامِ اللهُمَّ سَلَّمْنا لِشَهرِ رَمَضان وَ سَلَّمْهُ لَنا وَ تَسَلَّمْهُ مِنّا حَتّی یَنْقَضیَ شَهْرُ رَمَضانَ وَ قَدْ غَفَرْتَ لَنا»

 
پس آنگاه رو به مردم نموده و می‌فرمود: ای مسلمانان! هنگامی که هلال ماه رمضان پدیدار شود شیطان‌های رانده شده به زنجیر کشیده می‌شوند و درهای آسمان درهای بهشت و درهای رحمت گشوده و درهای دوزخ بسته و خواسته‌ها برآورده می‌شوند و هنگام هر افطار خداوند را آزاد شدگانی است که آنان را از آتش دوزخ نجات می‌دهد و هر شب منادی ندا سر دهد: آیا خواهنده‌ای است؟ آیا آمرزش خواهی هست؟ خدایا! «هر انفاقی را پاداشی جایگزین و هر بخیلی را تباهی ده»
و آن گاه که هلال ماه شوال برآید مؤمنان را ندا آید که صبحگاه برای گرفتن هدیه‌ها راهی شوید که آن روز روز هدیه است.
سپس اما باقر علیه السلام فرمود: آگاه باشید! سوگند به آن که جانم به دست اوست این هدیه دینار و درهم نیست.

 

 

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق ص ۱۲۹

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031