تیر
19
1393

اثر دعا در ماه رمضان

امام علی علیه السلام فرمود: چون ماه رمضان فرا رسید پیامبر خدا صل الله علیه و آله به پا خاست و خداوند را سپاس داشت و ستود و پس آن‌گاه فرمود: ای مردم! خداوند شما را از شرّ دشمنتان که از جنّیان بودند نگاه داشت و فرمود:«مرا بخوانید تا شما را پاسخ گویم»(غافر آیه ۶۰) و شما را نوید پاسخ گویی داد. بدانند خداوند بر هر شیطان رانده شده‌ای هفت فرشته مأمور می‌کند و آن شیطان‌ها رها نشوند تا آن‌گاه که ماه شما به پایان رسد. هان! درهای آسمان از نخستین شب آن ماه گشوده شود. آگاه باشید که دعا در آن ماه پذیرفته‌ آید.

ثواب الاعمال و عقاب الاعمال شیخ صدوق ص ۱۳۱

تیر
26
1392

سخنان بزرگان در ماه رمضان

آیت الله جاودان:

بسم رب شهر رمضان

در جلد دوم ص ۴۲۰ کافی آمده که امام صادق (ع) فرمودند:
إنّ الحسره و الندامه و الویل لمَن لم ینتفع بما أبصَرَه و لم یدر من أمر الذی علیه مقیم أم نفع أم ضرّ
قطعا حسرت و پشیمانی برای کسی است که از آنچه می بیند استفاده نکند و بهره ای نبرد و نداند کارهای دایمی اش به نفع اوست یا به ضررش.

هروقت دنیا در نظرت جلوه کرد ، یاد آنهایی بیافت که از دنیا رفتند و این جلوه ها را دیدند.این دنیا میگذرد .

آنکه در دنیا روزه گرفت و آنکه نگرفت هر دو مردند اما آیا یکسانند؟
وقت شما علی الخصوص ماه رمضان بسیار غنیمت است .
خود را مشغول آن دسته از کارهای دنیوی نکنید که از پیشرفت اخرویتان جلوگیری کند.

امام صادق (ع) : علیکم فی شهر رمضان باالاستغفار و کثره الدعا.جدی علی بن الحسین (ع)فی شهر رمضان لم یتکلم الا الدعا
در رمضان بسیار استغفار و دعا کنید .
جدم علی بن الحسین (ع) در ماه رمضان غیر دعا حرف نمیزد.

حاج آقا مجتبی تهرانی رحمت الله علیه می فرمود:
ماه ، ماه سخن گفتن عبد است با رب علاوه بر سخن گفتن رب با عبد یعنی نزول قرآن.
قدر بدانید تا با سخن گفتن هاتان با رب خدا شما را تا شب قدر پاک کند.

مرداد
10
1391

دعای امام صادق(ع) در ماه رمضان

شیخ کلینى در کتاب«کافى»از ابو بصیر روایت کرده که امام صادق علیه السّلام در ماه رمضان این دعا را مى‏خواند:

اللَّهُمَّ إِنِّی بِکَ وَ مِنْکَ أَطْلُبُ حَاجَتِی وَ مَنْ طَلَبَ حَاجَهً إِلَى النَّاسِ فَإِنِّی لا أَطْلُبُ حَاجَتِی إِلا مِنْکَ وَحْدَکَ لا شَرِیکَ لَکَ وَ أَسْأَلُکَ بِفَضْلِکَ وَ رِضْوَانِکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ أَنْ تَجْعَلَ لِی فِی عَامِی هَذَا إِلَى بَیْتِکَ الْحَرَامِ سَبِیلا حِجَّهً مَبْرُورَهً مُتَقَبَّلَهً زَاکِیَهً خَالِصَهً لَکَ تَقَرُّ بِهَا عَیْنِی وَ تَرْفَعُ بِهَا دَرَجَتِی وَ تَرْزُقَنِی أَنْ أَغُضَّ بَصَرِی وَ أَنْ أَحْفَظَ فَرْجِی وَ أَنْ أَکُفَّ بِهَا عَنْ جَمِیعِ مَحَارِمِکَ حَتَّى لا یَکُونَ شَیْ‏ءٌ آثَرَ عِنْدِی مِنْ طَاعَتِکَ وَ خَشْیَتِکَ وَ الْعَمَلِ بِمَا أَحْبَبْتَ وَ التَّرْکِ لِمَا کَرِهْتَ وَ نَهَیْتَ عَنْهُ وَ اجْعَلْ ذَلِکَ فِی یُسْرٍ وَ یَسَارٍ وَ عَافِیَهٍ وَ مَا أَنْعَمْتَ بِهِ عَلَیَّ وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِی قَتْلا فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رَایَهِ نَبِیِّکَ مَعَ أَوْلِیَائِکَ وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تَقْتُلَ بِی أَعْدَاءَکَ وَ أَعْدَاءَ رَسُولِکَ وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تُکْرِمَنِی بِهَوَانِ مَنْ شِئْتَ مِنْ خَلْقِکَ وَ لا تُهِنِّی بِکَرَامَهِ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ اللَّهُمَّ اجْعَلْ لِی مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلا حَسْبِیَ اللَّهُ مَا شَاءَ اللَّهُ

خدایا من به وسیله تو و از تو حاجتم را درخواست مى‏کنم،و هرکه حاجت خویش از مردم بخواهد همانا من حاجتم را نمى‏خواهم‏ مگر از تو،یگانه‏اى،شریکى براى تو نیست،به حق فضل و رضوانت از تو مى‏خواهم که بر محمّد و اهل بیتش درود فرستى،و در این سال برایم راهى به سوى کعبه قرار دهى،با زیارتى‏ پاک و پذیرفته،پاکیزه و خالص براى خویش،که دیده‏ام به آن روشن گردد و مرتبه‏ام با آن بالا رود،خدایا به من روزى کن‏ که دیده‏ام را از حرام فرو بندم،و شهوتم را نگاه دارم،و خود را از همه حرامهایت بازدارم،تا آنجا که چیزى‏ نزد من برتر نباشد از طاعت و خشیتت،و عمل به آنچه واجب کردى،و ترک آنچه‏ نپسندیدى و از آن نهى نمودى،و همه اینها را در کنار آسانى و فراوانى و تندرستى،و آنچه به من نعمت دادى قرار ده. و از تو مى‏خواهم مرگم را کشته شدن در راهت در زیر پرچم پیامبرت همراه با اولیایت قرار دهى،و از تو مى‏خواهم که به وسیله من دشمنان خود و رسولت را به قتل رسانى،و از تو درخواست مى‏کنم که مرا گرامى دارى با خوار کردن آن از خلق که خودخواهى،و خوار نکنى مرا به گرامى داشتن احدى از اولیایت،خدایا برایم همراه پیامبر راهى به‏ خوشبختى قرار ده،خدا مرا بس است،آنچه خدا خواهد شود.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031