دی
22
1400

گناهان به حسنات بدل می شود

از حضرت امام رضا (علیه السلام) نقل شده فرمود:
در روز قیامت خداوند مومنان را در پیشگاه خود حاضر کرده و اعمال شان را به آنان عرضه می دارد. پس مومنی در نامه اعمالش نگاه کرده و اولین چیزی را که در آن می بیند گناهانش خواهد بود، رنگش تغییر کرده و اعضای بدنش به لرزه می افتد.

سپس اعمال خیرش بر او عرضه می شود و موجب شادی اش می گردد و خداوند عزوجل می فرماید: بدلو سیئاتهم حسنات و اظهرو اللناس؛ گناهان و کارهای زشت آنان را به حسنات و نیکی ها بدل کرده و آن را به مردم نشان دهید، بعد از انجام این کار، مردم می گویند: اما کان لهولاء سیئه واحده؟ آیا این ها یک گناه هم نداشته اند؟! و این کلام خداوند است که می فرماید:
یبدل الله سیاتهم(۸۱)؛
خداوند گناهان آنها (کسانی که توبه کنند و ایمان آورند و عمل صالح انجام دهند) را به حسنات مبدل می کند.

? بحار الانوار، ج ۷۱، ص ۲۴۲؛
?و سوره فرقان، آیه ۷۰

آذر
24
1397

فقیــر کیـست؟

✅پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله از اصحاب
خود پرسید: فقیر کیست؟

?اصحاب پاسخ دادند: فقیر کسی است که پول
نداشته و دستش از مال دنیا تهی باشد.

?حضرت فرمودند :آنکه شما می گویید فقیر واقعی نیست، فقیر واقعی کسی است که روز قیامت وارد محشر شود در حالی که حق مردم در گردن اوست، بدین گونه که یکی را فحش و ناسزا گفته، مال کسی را خورده، خون دیگری را ریخته، چهارمی را زده، اگر اعمال نیکو و کار خیری داشته در مقابل حقوق مردم از او می گیرند و به صاحبان حق می دهند، و چنانچه کارهای نیکویش کفایت نکند، از گناهان صاحبان حق برداشته و بر او بار می کنند، و روانه آتش دوزخ می نمایند، فقیر و بینوای واقعی چنین کس است.

?:بحارالانوار ج ۷۲، ص۶

مهر
14
1395

تو گناه را ترک کن، خدا تربیتت می کند

رجبعلی خیاط می گوید: «در ایّام جوانی دختری رعنا و زیبا از بستگان، دلباخته مَنْ شد و سرانجام در خانه ای خلوت مرا به دام انداخت، با خود گفتم: «رجبعلی! خدا می تواند تو را خیلی امتحان کند، بیا یک بار تو خدا را امتحان کن! و از این حرام آماده و لذّت بخش به خاطر خدا صرف نظر کن. سپس به خداوند عرضه داشتم: «خدایا! من این گناه را برای تو ترک می کنم، تو هم مرا برای خودت تربیت کن!»
آن گاه یوسف گونه پا به فرار می گذارد و نتیجه این ترک گناه، باز شدن دیده برزخی او می شود؛ به گونه ای که آنچه را که دیگران نمی دیدند و نمی شنیدند، می بیند و می شنود و برخی اسرار برای او کشف می شود

کیمیای محبت، محمدی ری شهری، دار الحدیث، چاپ سوم، ص۷۹

خرداد
4
1395

مضرات غیبت

پیامبر صلى الله علیه و آله:

مَنِ اغتابَ مُسلِما أَو مُسلِمَهً لَم یَقبَلِ اللّه صَلاتَهُ وَ لا صیامَهُ أَربَعینَ یَوما وَ لَیلَهً إِلاّ أَن یَغفِرَ لَهُ صاحِبُهُ؛

هر کس از مرد یا زن مسلمانى غیبت کند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذیرد مگر این که غیبت شونده او را ببخشد.

بحارالأنوار، ج۷۵، ص ۲۵۸، ح۵۳

تیر
9
1393

لباسی برای یک مهمانی

لباس مناسب ندارم ! توی بازار هم که هیچی پیدا نمی شود 

البته راستش را بخواهید از پارسال تا حالا چندین بار لباس نو به تنم کرده اید. عرفه ،غدیر،محرم ، فاطمیه و… آخرینش همین نیمه ی شعبان بود . ولی … ولی همه را عین ذغال سیاه کرده ام …پاره و کهنه کرده ام ….

یادم هست بعد از محرم در آغوش محبتتان گرفتیدم و گفتید :« عزیزم ببین لباس تمییز چقدر قشنگ است ! حالا که اینقدر تمییز و مرتب شده ای حواست باشد کثیفش نکنی !» به سرم دستی کشیدید و من مثل همیشه از پیشتان رفتم . رفتم توی هرچه کثیفی بود غلت زدم …

بهترینم ! بزرگوارتر از آنی که گذشته ها را به رویم بیاوری ! حالا! همین امروز و فردا لباس نو و تمییز می خواهم ، برا ی بزرگترین مهمانی خدا هیچی لباس ندارم ، لباس کودکی هایم هرچند که زیبا و تمییز مانده اما دیگر به تنم نمی رود ، این جدید ها هم که …..

نگاهم کن ! ببین! اگر با این سر و وضع مهمانی بیایم ، اول خودت هستی که پیش خدا و بقیه خجالت می کشی ، بلاخره هرچه باشد من را به تو می شناسند!

بابای مهربانم ! امام زمانم !

بیا و به کرمت یک کاری کن توی مهمانی، خیلی به چشم خدا بیایم ….!

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031