مرداد
6
1397

سه قانون در یک آیه ی قرآن که هر مسلمان باید آن را بداند و بدان عمل کند:

? سه قانون در یک آیه ی قرآن که هر مسلمان باید آن را بداند و بدان عمل کند:

?خُذِ الْعَفْوَ
گذشت داشته باش و آسانگیری کن.?

?و َأْمُرْ بِالْعُرْف
و به کار نیک دستور بده.?

?وَ أَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِین َ
و از نادانان چشم‌پوشی کن.?

? سوره مبارکه اعراف آیه ۱۹۹

مهر
3
1392

مولا خداست

وَ اخْتَارَ مُوسىَ‏ قَوْمَهُ سَبْعِینَ رَجُلًا لِّمِیقَاتِنَا  فَلَمَّا أَخَذَتهُْمُ الرَّجْفَهُ قَالَ رَبّ‏ِ لَوْ شِئْتَ أَهْلَکْتَهُم مِّن قَبْلُ وَ إِیَّاىَ  أَ تهُْلِکُنَا بمَِا فَعَلَ السُّفَهَاءُ مِنَّا  إِنْ هِىَ إِلَّا فِتْنَتُکَ تُضِلُّ بهَِا مَن تَشَاءُ وَ تهَْدِى مَن تَشَاءُ  أَنتَ وَلِیُّنَا فَاغْفِرْ لَنَا وَ ارْحَمْنَا  وَ أَنتَ خَیرُْ الْغَفِرِینَ(۱۵۵) * وَ اکْتُبْ لَنَا فىِ هَاذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَهً وَ فىِ الاَْخِرَهِ إِنَّا هُدْنَا إِلَیْکَ  قَالَ عَذَابىِ أُصِیبُ بِهِ مَنْ أَشَاءُ  وَ رَحْمَتىِ وَسِعَتْ کلُ‏َّ شىَ‏ْءٍ  فَسَأَکْتُبهَُا لِلَّذِینَ یَتَّقُونَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَوهَ وَ الَّذِینَ هُم بَِایَاتِنَا یُؤْمِنُونَ(۱۵۶)

موسى براى وعده گاه ما از میان قومش هفتاد مرد را برگزید. چون زلزله آنها را فرو گرفت، گفت: اى پروردگار من، اگر مى‌‏خواستى ایشان را و مرا پیش از این هلاک مى‌‏کردى. آیا به خاطر اعمالى که بیخردان ما انجام داده‌‏اند ما را به هلاکت مى‌‏رسانى؟ و این جز امتحان تو نیست. هر کس را بخواهى بدان گمراه مى ‏کنى و هر کس را بخواهى هدایت. تو یاور ما هستى، ما را بیامرز و بر ما ببخشاى که تو بهترین آمرزندگانى. (۱۵۵)براى ما در دنیا و آخرت نیکى بنویس. ما به سوى تو بازگشته ‏ایم گفت: عذاب خود را به هر کس که بخواهم مى‏رسانم و رحمت من همه چیز را دربرمى‏گیرد. آن را براى کسانى که پرهیزگارى مى‏کنند و زکات مى‏دهند و به آیات ما ایمان مى‏آورند مقرر خواهم داشت. (۱۵۶)

(اعراف -۱۵۵-۱۵۶)

مهر
2
1392

دوری از ستمگران

* وَ إِذَا صُرِفَتْ أَبْصَارُهُمْ تِلْقَاءَ أَصحَْابِ النَّارِ قَالُواْ رَبَّنَا لَا تجَْعَلْنَا مَعَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ(۴۷)

چون چشم به جانب دوزخیان گردانند گویند: اى پروردگار ما، ما را در شمار ستمکاران قرار مده. (۴۷)

(اعراف-۴۷)

دوستی با ظالمان و نشست و برخاست با آنان ، انسان را به همان گروه ملحق می کند. (برائت) از دشمن و (تبری) از اهل گناه و دشمنان دین و خدا از فریضه های مهم دینی است. آنچه ما را جزو آن گروه می سازد، اعمال ماست و عمل ها پرونده ای سیاه یا نورانی برای ما فراهم می سازد.

گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

اردیبهشت ۱۴۰۳
ش ی د س چ پ ج
« فروردین    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031